Figeľ otvoril opravený, no nenamaľovaný železničný most

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Figeľ
Minister dopravy SR Ján Figeľ. Foto: SITA/Diana Černáková

SPIŠSKÉ VLACHY 6. mája (WEBNOVINY) – Po takmer desiatich mesiacoch majú Spišské Vlachy opäť železničné spojenie so Spišským Podhradím. Minister dopravy Ján Figeľ dnes otvoril zrekonštruovaný most cez rieku Hornád, ktorý zničili povodne v júni minulého roka.

Náklady na opravu mosta dosiahli 800 000 eur. Ďalších 300 000 eur stála úprava brehov Hornádu, prípravné práce a demontáž mosta, ktorý bol po povodniach v havarijnom stave. Napriek tejto investícii železniciam nezvýšili peniaze na nový náter mosta.

Aj preto most na prvý pohľad vyzerá, ako by sa na ňom nič nezmenilo. „To som si všimol ako prvé, lebo som videl aj realitu predtým. Dostal som uistenie, že náter pribudne,“ povedal minister Figeľ. Prísľub dali ministrovi na mieste predstavitelia Železníc Slovenskej republiky.

Železničný most cez Hornád sa nachádza blízko za stanicou Spišské Vlachy. Pôvodný most nevydržal prívalové vody 4. júna 2010. Prvý vlak s cestujúcimi prešiel po moste začiatkom apríla. Po rekonštrukcii dostal most ďalšie pole, upravili sa brehy Hornádu tak, aby most zvládol aj storočné vody.

Železničný most v Spišských Vlachoch bol len jedným z viacerých, ktoré poškodili minuloročné povodne. Tie spôsobili škody na železniciach za takmer 15 mil. eur. Približne rovnaké škody spôsobili povodne aj na cestách, prevažne východného Slovenska

V júni by sa mala začať výstavba diaľnice pri Levoči

V júni by sa mala začať výstavba prvej časti diaľničného úseku Jánovce – Jablonov. Povedal to dnes v Spišských Vlachoch minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ. Približne deväťkilometrový úsek v plnom profile medzi Jánovcami a Levočou by mal stáť takmer 96 mil. eur. „Som veľmi rád, že verejné obstarávanie pokročilo natoľko, že potvrdzuje aj možnosť lacnejšej výstavby s plnými pravidlami,“ uviedol minister.

Oproti pôvodným plánom, keď sa tento úsek mal stavať prostredníctvom PPP projektov sa podľa ministra podarilo znížiť cenu tohto úseku až o tretinu. Výsledky súťaží podľa Figeľa potvrdzujú, že PPP balík bol predražený a pri dobrej súťaži sa dá ušetriť tak, „že za tri vám dajú štyri.“

Tento týždeň sa začalo aj verejné obstarávanie ďalšieho diaľničného úseku Dubná Skala – Turany, „čím sú dnes v obstarávaní a pred realizáciou v tomto roku už štyri úseky D1 v celkovej dĺžke 46 kilometrov a v celkovom objeme presahujúcom 900 mil. eur,“ dodal minister. V súťaži je už aj druhá časť úseku Jánovce – Jablonov od Levoče po Jablonov s dĺžkou 9,5 km. Jeho súčasťou je aj tunel Šibenik. Náklady na výstavbu tohto úseku predstavujú približne 265 mil. eur. Nasledovať by mal úsek Fričovce – Svinia pri Prešove, ktorý je už tiež v súťaži.

Ďalšími úsekmi, ktoré chce ministerstvo dopravy posunúť, budú úseky Hubová – Ivachnová pri Ružomberku a „predpokladám, že po dohode s Európskou komisiou by to mohol byť z ekologického hľadiska najviac rozporovaný úsek Hubová – Turany,“ uviedol Ján Figeľ.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján Figeľ