BRATISLAVA 21. septembra (WBN/PR) – V nedeľu 23. septembra sa začína jesenná časť 16. ročníka medzinárodného festivalu súčasného tanca Bratislava v pohybe. Otváracím predstavením bude projekt Mah Hunt českého súboru DOT504 a tento významný predstaviteľ fyzického tanečného divadla sa divákom predstaví aj v pondelok inscenáciou Manson, ktorú súbor naštudoval spolu s medzinárodným zoskupením Teatr Novogo Fronta.
Začiatok predstavení, ktoré sa konajú v Alternatívnom divadle elledanse, je o 20.00.
MAH HUNT
DOT504 (Česká republika/ Czech Republic)
Po úspešnom predstavení 100 Wounded Tears, ktoré vzniklo v spolupráci so zahraničnými tvorcami, sa umelecká riaditeľka súboru DOT504 Lenka Ottová rozhodla dát ďalšiu príležitosť mladým českým tvorcom – dlhoročným členom súboru DOT504, Lenke Vágnerovej a Pavlovi Maškovi. Mah Hunt je komorní projekt, ktorý vznikol v úzkej spolupráci oboch tanečníkov, ktorí sú zároveň jeho jedinými protagonistami.
Lenka Vagnerová
Študovala na Hudobnej akadémii múzických umení v Prahe (HAMU), odbor tanečná pedagogika pod vedením Doc. Ivanky Kubicovej. V súčasnej dobe je členkou súboru DOT504, účinkuje v inscenáciii La Putyka súboru Cirk La Putyka a vo francúzskom súbore Brumachon-Lamarche CCNN v Nantes. Získala ocenenie za interpretáciu na festivale TanecPraha 2005, Nokia Dance Award 2003, nomináciu na Cenu Thalie v roku 2003, 2005 a 2010. Ako choreografka vytvorila pre tanečný súbor DOT504 inscenácie Mah Hunt , ktorá získala cenu diváka na České taneční platforme 2011, Perfektní den a Proposition. Vytvorila i niekoľko choreografií a pohybových spoluprác pre činoherné divadlá, napríklad: Shakespearovské slávnosti, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Klicperovo divadlo, Jihočeské divadlo, Divadlo Kladno, atď.
Pavel Mašek
Pavel Mašek vyštudoval sociálnu a kultúrnu antropológiu na Filozofickej fakulte Západočeskej univerzity v Plzni. Ako tanečník Pavel spolupracoval s Jozefom Fručekom a Lindou Kapetaneou, Thomasom Steyaertem, Antonom Lachkým, s maďarským choreografom Puttó – Isztvan Juhos, s Liz King, so skupinou nového cirkusu Cirk La Putyka a ďalšími. Venoval sa capoeire pod vedením profesora Pacocy. Pavel bol nominovaný na cenu za najlepšieho tanečníka roku 2009, v rámci festivalu Tanec Praha a v roku 2011 na festivalu Česká taneční platforma.
MAH HUNT
Choreografia/ Choreography: Lenka Vagnerová & Pavel Mašek
Hudba/ Music: koláž Jan Středa
Scénografie/ Set: Jakub Kopecký
Kostýmy/ Costumes: Jakub Kopecký
Světelný design/ Light design: Jakub Kopecký & Jan Mlčoch
Zvuk/ Sound: Jan Středa
Účinkujú/Performers: Lenka Vagnerová & Pavel Mašek
Premiéra/openning night: 4. a 5. septembra 2010 v divadle Ponec, Praha
Žijem vo svete bez zvierat, chýbajú mi ich pravidlá. V tomto duete sa dvaja ľudia rozhodli zažiť lov. Ako bude vyzerať závisí na tom, aké pravidlá budú nastolené. „Behom tvorby predstavenia sme hovorili o tom prečo a akým spôsobom sú zvieratá ľuďmi lovené, týrané a zabíjané. Skúmali sme, aké je to byť lovec, aké je to byť lovený, ako zviera privábiť, ako získať opätovnú dôveru alebo aké pravidlá fungujú medzi zvieratami samotnými. Postupne nás začalo zaujímať, čo by sa stalo, keby zvieratá prestali existovať, keby boli človekom vyhubené. Rodili by sa generácie ľudí, ktoré by priamo nepoznali zviera. Mohli by si o ňom len prečítať, možno by potom niekoho začalo zaujímať, ako sa niečo také stalo, ako boli zvieratá vyhubené a chcel by zažiť lov.“
Manson
DOT504 a Teatr Novogo Fronta (Česká republika/ Rusko; Czech republic/ Russia)
Jedni z hlavných predstaviteľov tanečného a fyzického divadla v Čechách DOT504 sa dali dohromady s medzinárodným projektom Teatr Novogo Fronta. Výsledkom je originálne celovečerné dielo s názvom Manson.
Aleš Janák
Režisér, performer a pedagóg. Je jedným z vedúcich a zakladajúcich osobností súboru Teatr Novogo Fronta. Vyštudoval DAMU. Teatr Novogo Fronta pochádza zo St. Peterburgu v Rusku, kde bola táto divadelná spoločnosť založená v roku 1993.
Irina Andreeva
Jedna z dvoch zakladajúcich a stálych členov divadelného súboru Teatr Novogo Fronta. Spolupracovala zo súbormi Do-Theatre, Derevo, Nude Ants. Od roku 1999 sa venuje tiež vedeniu workshopov fyzického divadla Underground Rivers v Prahe, Bologni, Amsterdame, Berlíne (Mime Centrum / Die Etage), Philadelphii, New Yorku.
MANSON
Koncept a réžia/ Concept and direction: Aleš Janák
Umelecké vedenie/ artistic coaching: Lenka Ottová
Scéna/ Set: Jakub Kopecký
Svetelný design/ Light design: Aleš Janák, Michal Kříž
Zvuk/ sound: Jan Středa
Produkce/ Production: Šárka Pavelková
Grafika, fotografie/ graphic, photos: Petr Otta
Účinkujú/ Performars: DOT504 Dance Company ve spolupráci s Teatrem Novogo Fronta – Lenka Vágnerová, Pavel Mašek a Irina Andreeva ako hosť
Premiéry / Opening nights: 22. a 23. februára 2012 teatro NoD
Manson – šialenec alebo vysoko inteligentný manipulátor? I po tridsiatich rokoch je Charles Manson v strede pozornosti. Sám seba označuje za zákerného, zlého človeka, ale i v roku 2012 sa chystá podať žiadosť o podmienečné prepustenie na slobodu. Čo sa odohráva v hlave tohto človeka? Dodnes mu nebol dokázaný žiadny z ohavných zločinov okrem falšovania kreditných kariet a krádeží áut. Tancuje pred kamerami, poskytuje rozhovory ako časopisom tak televíziám. Pre mnoho ľudí je to kultový vodca, pre iných obyčajný vrah, ktorý nestojí ani za spomenutie a je lepšie ho vymazať zo sveta. Čo si o ňom myslia pozostalí obetí, ktoré nechal bez
milosti popraviť? Má svedomie? Je vôbec možné zlo potrestať, zavrieť do väzenia? Existuje pokánie, ktoré by zmylo takú hrôzu nad ktorou zostáva rozum stáť? Toto sú otázky, ktoré čakajú na odpovede. Kde však tieto odpovede hľadať?
Projekt podporili/ Project suported by: Ministerstvo kultury ČR, Hlavní Město Praha a Dance Perfect.
Ďalšie informácie nájdete na https://abp.sk/