BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) – Twitter sa s Facebookom nemôže príliš zrovnávať, teda aspoň pokiaľ berieme do úvahy počet užívateľov – vyše 100-miliónov užívateľov je veľmi slušná vzorka, no na pol miliardy priaznivcov Facebooku jednoducho nemá.
V oboch sieťach mierne prevažujú ženy nad mužmi – na Facebooku je 54% žien a 46% mužov, na Twitteri je 52% žien a 48% mužov. Možno je trochu prekvapivé, že len 12% užívateľov Facebooku si aktualizuje status každý deň, no na Twitteri tak robí až 52% užívateľov.
Faccebook má v priemere o niečo mladších užívateľov, najsilnejšou vekovou skupinou sú ľudia od 18 do 25 rokov – do nej spadá temer tretina všetkých priaznivcov tejto sociálnej siete, zatiaľčo na Twitteri tam patrí len 13%. Na ňom pre zmenu prevláda veková skupina od 26 do 34 rokov a tesne za ňou je stredná generácia vo veku od 35 do 44 rokov. V nich je spolu temer 60% užívateľov Twitteru, no len nejakých 40% užívateľov Facebooku.
O niečo viac užívateľov pristupuje k svojej obľúbenej sociálnej sieti cez mobilné zariadenia na Twitteri, no na Facebooku je zas podstatne viac fanúšikov konkrétnych spoločností a obchodných značiek.