Facebook oznámil, že začne označovať potenciálne škodlivé príspevky s informačným obsahom, ktoré porušujú jeho pravidlá. Vyhlásenie prišlo po tom, čo sa spoločnosť dostala pod intenzívny tlak, aby regulovala zverejnený obsah, okrem iného aj online vyjadrenia prezidenta Donalda Trumpa.
Viac než 90 firiem prestalo už na Facebooku v rámci bojkotu zverejňovať svoju reklamu, medzi nimi Ben & Jerry‘, Dove či Coca-Cola.
Výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg v tejto súvislosti uviedol, že jeho spoločnosť sprísňuje svoju politiku s cieľom „reagovať na výzvy, ktorým krajina čelí“.
Twitter zablokoval príspevok Trumpa, v ktorom sa vyhráža demonštrantom vo Washingtone
Zakázané budú preto reklamy, ktoré označujú ako hrozbu rôzne skupiny na základe rasy či imigračného statusu. Odstráni tiež obsah, aj od politikov, pokiaľ podnecuje k násiliu alebo odrádza od hlasovania. Označovať bude aj „problematický“ obsah.
Facebook už dlhšie čelí kritike za zobrazovanie politických správ s nepravdivými informáciami. Konkurenčná sociálna a mikroblogovacia sieť Twitter pritom už takéto problematické tweety na svojich stránkach blokuje alebo pred nimi varuje.