SAN FRANCISCO 23. júna (WebNoviny.sk) – Sociálna sieť Facebook si vytýčila nový cieľ – chce čo najviac používateľov primäť k tomu, aby sa stali členmi čo najväčšieho počtu skupín.
Divízia Facebook Groups
Či už ide o skupiny fanúšikov jednotlivých interpretov, hercov či iných osobností, skupiny rozdelené podľa záujmov o konkrétne témy či záležitosti, alebo partie ľudí, ktorých spája rovnaký pohľad na nejakú problematiku, cieľom tvorcov Facebooku je zvýšiť ich význam a počet ich členov.
Najnovší zámer Facebooku predstavil jeho zakladateľ Mark Zuckerberg vo štvrtok v Chicagu.
Sociálna sieť už za týmto účelom zriadila divíziu Facebook Groups, jej šéf Alex Deve však zatiaľ odmieta prezradiť akékoľvek bližšie podrobnosti o plánoch do budúcnosti. Vie sa zatiaľ len to, že Facebook výrazne zosilní svoju snahu presvedčiť čo najviac používateľov, aby sa stali členmi skupín, v ktorých ešte nefigurujú.
Pojem „významné skupiny“
Tvorcovia Facebooku sa v tomto úsilí podľa agentúry AP riadia pojmom „významné skupiny“, a síce tento pojem presne nedefinujú, podľa všetkého však pôjde o skupiny, ktoré už teraz majú čo najviac členov.
Práve tie sa budú snažiť podporovať, pomocou komplikovaných algoritmov vyhľadávať ľudí, ktorí by o ne mohli mať záujem, a následne im na ne zobrazovať upozornenia. Niečo podobné už sa deje aj v súčasnosti, Facebook však plánuje túto zložku svojho pôsobenia čo najviac posilniť.
Podľa odborníkov oslovených agentúrou AP sleduje Facebook svojou najnovšou aktivitou najmä maximalizáciu ziskov. Je totiž známym faktom, že používatelia Facebooku, ktorí sa neobmedzujú len na zdieľanie obrázkov mačiatok a chutných pokrmov na svojom profile, ale sú aktívni aj v skupinách, ktorých sú členmi, trávia na Facebooku omnoho viac času.