Britský protimonopolný úrad začal prešetrovať dominantné postavenie firiem Facebook a Google na trhu digitálnej reklamy. Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) uviedol, že skúma, či internetové platformy nepoškodzujú spotrebiteľov a konkurenciu.
CMA poukázal na to, že Google a Facebook podľa odhadu spoločne majú 61-percentný podiel na príjmoch z digitálnej reklamy v Británii. Informuje o tom portál cnbc.com.
Aktualizované: Budovu Facebooku museli evakuovať, podozrivý balíček nebol nebezpečný
Protimonopolný úrad Veľkej Británie konštatoval, že konkrétne preveruje obavy, že spotrebitelia nemajú dostatok kontroly nad svojimi údajmi.
„Hoci platformy často užívateľom poskytujú služby zdarma, väčšia konkurencia na trhu by mohla viesť k tomu, že spotrebiteľom sa platí za ich dáta alebo sa im poskytuje väčšia kontrola nad tým, ako sa ich údaje využívajú,“ uviedol CMA vo vyhlásení. Úrad dodal, že výsledky svojho prešetrovania zverejní najneskôr 2. júla 2020.