BRATISLAVA 10. marca (WEBNOVINY) – Dopravný podnik Bratislava (DPB) varuje cestujúcich pred podvodníkmi, ktorí chcú vyberať pohľadávky za pokutu. Ako informoval dopravný podnik na svojej oficiálnej internetovej stránke, zaznamenali napríklad prípad cestujúcej, ktorú telefonicky kontaktoval neznámy človek s cieľom vymôcť od nej pohľadávku. Dopravný podnik ani zastupujúca advokátska kancelária však nikdy telefonicky nekontaktuje cestujúcich.
Cestujúcej večer volali z utajeného čísla a neznámy muž sa predstavil ako zamestnanec dopravného podniku. Podvodník sa cestujúcej opýtal na meno a povedal jej, že kontrolujú staré pokuty a na jej meno tam jednu pokutu má neuhradenú. Muž chcel od cestujúcej okamžitú úhradu a jej potvrdenie faxom. Cestujúca ho upozornila, že dostala pokutu len raz a tú zaplatila priamo na mieste revízorovi.
Podvodník naliehal, že pokutu cestujúca musí uhradiť a povedal jej, aby sa mu ozvala nasledujúci deň. Cestujúca kontaktovala ombudsmanku dopravného podniku, ktorá ju ubezpečila, že takýto postup vymáhania pokút po telefóne podnik ani advokátske kancelárie nerobia. „Dopravný podnik pri vymáhaní pohľadávok postupuje tak, že v lehote 30 dní odo dňa porušenia tarifných a prepravných podmienok môže dlžník uhradiť pokutu v pokladni podniku. Následne po uplynutí uvedenej lehoty pohľadávky vymáhajú advokátske kancelárie,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová a dodala, že podnik nikdy telefonicky nekontaktuje cestujúceho. Advokátska kancelária pri vymáhaní pohľadávok vyzýva dlžníkov na úhradu pokút výlučne poštovou komunikáciou.