BRATISLAVA 8. januára (WEBNOVINY) – Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) oceňujú ochotu premiéra Roberta Fica stretnúť sa s nimi v pondelok 11. januára a rokovať o ich požiadavkách v súvislosti s mýtom. O tom, či prijmú jeho podmienku na stretnutie, aby dovtedy ukončili všetky protestné aktivity, majú rozhodnúť v piatok približne do 18:00. Predstaviteľ únie autodopravcov Jaroslav Polaček o tom informoval novinárov vo vestibule Úradu vlády, kam prišiel spolu s Rudolfom Pálešom, aby sa stretli s premiérom.
Predseda vlády ich však v piatok nemôže prijať pre iný program, ale vyslovil pripravenosť prijať ich začiatkom budúceho týždňa, ak ukončia svoje aktivity proti mýtu.
„Sme tu len dvaja zástupcovia Únie autodopravcov. Požiadali sme všetky naše krajské štruktúry, krajských predstaviteľov, aby sme sa stretli na neuvedenom mieste. Budeme rokovať a hľadať riešenie podmienky pána premiéra,“ povedal ďalej Polaček. Nechcel pritom prezradiť, aký ďalší postup na stretnutí autodopravcov navrhne on. „Ako celý organizačný výbor rozhodne, taký bude výstup,“ doplnil.
Na otázku, prečo oficiálne nepožiadali premiéra ani ministra dopravy Ľubomíra Vážneho o stretnutie, keď s nimi chceli rokovať o mýte, Polaček povedal, že organizačný výbor únie kontaktoval premiéra ešte v stredu večer cez e-mail. „Od rána sa náš tím snažil spojiť s Úradom vlády,“ dodal. Hovorkyňa premiéra Silvia Glendová však povedala, že poslanie e-mailu na internetovú stránku premiéra nemožno považovať za oficiálnu žiadosť o stretnutie.
„Všetci autodopravcovia, ktorí nás podporujú, sú zaregistrovaní (do mýtneho systému) a splnili všetky požiadavky, ktoré im umožňujú dostať sa na cesty. Všetci majú OBU jednotky,“ povedal Polaček v súvislosti s protestnou akciou autodopravcov v Bratislave.
Páleš uviedol, že autodopravcovia nemajú nič proti mýtnemu systému, ale chcú, aby podmienky jeho fungovania boli spravodlivé. „Mýto je spravodlivejšie – koľko prejazdím, toľko zaplatím,“ dodal s tým, že slovenské mýto to neumožňuje. Za neprijateľnú označil aj situácie, keď vodiči platia za úseky, po ktorých vôbec neprešli. Nepáčia sa mu ani vyjadrenia ministra dopravy či riaditeľa SkyToll-u, že mýtny systém je v poriadku, keď sa objavili rôzne problémy. Fungovanie mýta u nás by mohlo byť podľa Páleša pozastavené podobne ako svojho času v Nemecku, kde odsunuli jeho prevádzku pre nedostatky.
„Máme veľmi veľa príkladov, hlavne malých živnostníkov, ktorí nemajú na to, aby to mohli prevádzkovať. Majú existenčné problémy,“ povedal Polaček na otázku, či sú autodopravcovia pripravení na to, že časť z nich bude musieť ukončiť podnikanie v doprave pre vysoké poplatky za mýto.
SITA