Počas koronakrízy môže dôchodca požiadať Sociálnu poisťovňu, aby mu zasielala dôchodok na účet inej osoby. Sociálna poisťovňa tak vychádza v ústrety najmä tým dôchodcom, ktorí dôchodok poberajú v hotovosti, ale v súčasnej situácii nenavštevujú poštu a chcú, aby im Sociálna poisťovňa dôchodok zasielala napr. na účet rodinného príslušníka.
Koronavírus: Na Slovensku pribudlo osem nakazených, štátna karanténa má alternatívu a Krajčí sa vyjadril k núdzovému stavu (online)
„Ak sa dôchodca takto rozhodne, mal by počítať s tým, že vzhľadom na technologické postupy zabezpečenia výplaty dôchodkov na bankový účet môže byť prerušená plynulá mesačná výplata dôchodku,“ uviedol v tlačovej správe hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Pre zjednodušenie procesu a urýchlenie vybavenia žiadosti Sociálna poisťovňa na tento účel pripravila tlačivo, ktoré je zverejnené na webovej stránke Sociálnej poisťovne – Žiadosť o poukazovanie dôchodku/dôchodkov na účet inej osoby v banke v období krízovej situácie.
Tisíce Slovákov urobili chybu a Sociálna poisťovňa im nemôže vyplatiť pandemickú dávku
„Treba dbať na správne vyplnenie identifikačných údajov a kontaktov dôchodcu, ale aj majiteľa účtu, ktorý musí s poukazovaním dôchodku na svoj účet súhlasiť. Dôchodca môže žiadosť do Sociálnej poisťovne zaslať poštou, elektronicky cez elektronickú schránku či e-mail, alebo ju odovzdať do osobitnej schránky v pobočke Sociálnej poisťovne (Kontakty – pobočky),“ tvrdí hovorca poisťovne. Poisťovňa si následne telefonicky overí súhlas žiadateľa i majiteľa účtu, prípadne ďalšie potrebné údaje.
„Sociálna poisťovňa môže dôchodok na účet inej osoby v banke poukazovať len počas krízovej situácie. Po ukončení krízovej situácie, ak dôchodca nepožiada o zmenu spôsobu výplaty dôchodku, bude dôchodok vyplatený doterajším spôsobom, teda v hotovosti na pošte,“ dodal Višváder.