BRATISLAVA 16. júla (WBN/PR) – Víťazi Tour de France 2013 získajú v Paríži po dojazde do cieľa trofeje z českého krištáľového skla. Rovnako ako v minulých rokoch trofeje navrhol tím ŠKODA Design.Zhotovené boli českými sklármi spoločnosti Lavsit. Trofeje v nedeľu odovzdá na parížskom bulvári Champs-Élysées držiteľom žltého, bieleho, zeleného a bodkovaného dresu Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. ŠKODA podporuje Tour de France ako hlavný sponzor už desať rokov.
„Český strojársky um a remeselná zručnosť sú symbolom precíznosti a kvality. Preto je tvorba trofejí pre víťaza najslávnejších cyklistických pretekov pre dizajnérov značky ŠKODA každoročne mimoriadnou výzvou a cťou,“ hovorí Jozef Kabaň, šéfdizajnér spoločnosti ŠKODA AUTO. „Vieme, čo tento moment pod Víťazným oblúkom pre víťaza Tour de France znamená. Preto do dizajnu trofeje vkladáme celé svoje srdce. Sme hrdí na to, že pretekári v tomto okamihu držia v rukách výsledok práce nášho dizajnového štúdia,“ dodáva Kabaň.
Tour de France sa vyznačuje dynamikou, precíznosťou a silou. A to sú hlavné línie, ktorými sa nechal dizajnér značky ŠKODA Peter Olah pri návrhu krištáľovej trofeje viesť. Každá z trofejí je 60 centimetrov vysoká a váži štyri kilogramy. Od masívnej základne sa tvar trofeje až do polovice zužuje a postupne smerom nahor elegantne otvára do dynamického oblúka. Jednej trofeji a jej dokonalému spracovaniu venujú sklári niekoľko hodín práce.
Odovzdanie trofejí tohtoročným víťazom Tour de France dopĺňa rozsiahly sponzoring pretekov. Hlavnú úlohu v sponzorských aktivitách spoločnosti ŠKODA AUTO hrá flotila 250 vozidiel pre organizáciu pretekov. Ako sprievodné vozidlá sú využité najmä nová ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb, medzi ktorými sú aj dva modernizované modely. Červená riaditeľská ŠKODA Superb ide na najprominentnejšom mieste, ktoré jej prestížne cyklistické preteky môžu ponúknuť – na čele pelotónu. Na zadnom sedadle tohto vozidla sedí počas jednotlivých etáp riaditeľ Tour, Christian Prudhomme. Značka ŠKODA je prítomná tiež v podobe veľkoplošných reklamných bannerov nielen na štarte a v cieli, ale aj po celej trati Tour de France. Značka je v súvislosti s Tour vidieť aj v ďalších komunikačných kanáloch ako sú videá, internet alebo sociálne siete.
Sponzorská podpora Tour de France a ďalších cyklistických podujatí na národnej a medzinárodnej úrovni svedčí o mimoriadnom vzťahu značky ŠKODA k tomuto športu. Úspešná história mladoboleslavského podniku začala práve výrobou bicyklov. Už na konci predminulého storočia, v decembri 1895, založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladej Boleslavi továreň na ich výrobu – zhruba desať rokov predtým, než na trh uviedli svoj prvý automobil.
Značka ŠKODA a jej flotila vozidiel sa tento rok postaví na štart najslávnejších cyklistických pretekov sveta Tour de France už jubilejný desiaty raz. Cyklistika je spoločne s ľadovým hokejom hlavným pilierom stratégie sponzoringu spoločnosti ŠKODA. Okrem Tour de France sa angažuje aj v pretekoch Giro d’Italia a Vuelta či ako partner UCI v rámci majstrovstiev sveta v cestnej cyklistike alebo na Slovensku ako hlavný partner najvýznamnejších cyklistických pretekov Okolo Slovenska. S cieľom priblížiť cyklistiku masám nadšencov a potenciálnych zákazníkov podporuje automobilka rôzne typy pretekov a akcií pre širokú verejnosť, ako napríklad Kolo pre život v Českej republike či Velothon Berlín v Nemecku.