Kým väčšina dievčat v jej veku trávi voľný čas hraním, deväťročná Mikaila Ulmer uzatvára výnosné zmluvy s americkými potravinovými reťazcami. Šikovná školáčka sa vrhla na podnikanie skutočne v útlom veku a dnes stojí za úspešnou značkou BeeSweet Lemonade, ktorá vyrába chutnú prírodnú limonádu a zároveň pomáha chrániť miestne včely.
Mikailina úspešná kariéra sa začala v roku 2011, kedy sa štvorročné dievčatko zapojilo do detskej súťaže o najlepšiu limonádu Austin Lemonade Day. Vďaka lokálnemu medu, doma vypestovanej mäte a starého receptu jej babičky si Mikailin nápoj odniesol cenu za najkreatívnejšiu limonádu. Úspech v súťaži v rodnom Austine, ktorá sa snaží deťom hravou formou ukázať, ako funguje podnikanie, dievčatku pomohol rozbehnúť značku BeeSweet Lenonade, ktorá sa dnes predáva v obchodoch, baroch a reštauráciách v celej krajine.
Za úspechom limonády pritom stojí jednoduchá náhoda. V čase, keď sa Mikaila pripravovala na súťaž, ju dvakrát v jednom týždni poštípala včela. Aby sa dievčatko zbavilo strachu zo včiel, rodičia pomohli dcére s malým prieskumom. Mikailin strach čoskoro vystriedala zvedavosť a prirodzený záujem o hmyz. V tom čase rodine prišla zásielka od Mikailinej babičky, v ktorej sa objavila aj veľmi stará zbierka receptov – nechýbali v nej ani nápady na medové limonády. Po niekoľkých experimentoch bol chutný nápoj s medom z miestneho chovu na svete.
„Uštipnutia včiel sa mi vôbec nepáčili, veľmi ma vystrašili. Potom sa však stalo niečo zvláštne – včely ma začali fascinovať. Naučila som sa veľa o tom, čo robia pre ľudí a celý ekosystém. A potom som si pomyslela: ´Čo keby som urobila niečo, čo pomôže včelám a zároveň môjmu receptu?´“ spomína Mikaila. Na včely nezabudla ani po tom, keď sa dostavil prvý úspech. S hlavným mottom – kúp si fľašu, zachráň včelu – mladučká podnikateľka venuje 20 percent ziskov z predaja limonád organizáciám, ktoré bojujú za záchranu včelích rodín.
Mikaila odoberá med len od miestnych včelárov, čím podporuje lokálny rozvoj. Popri tom, ako rozvíja svoje podnikateľské zručnosti, sa z nej stala aj ambasádorka včiel, ktorá v rôznych kútoch USA organizuje workshopy o role včiel v našom ekosystéme. Úspešná deväťročná podnikateľka sa nechystá zaspať na vavrínoch – už teraz popri písaní domácich úloh do školy pripravuje nové letné príchute limonád a uvažuje o otvorení špecializovaného obchodu s limonádami a včelími výrobkami.
Do budúcna má ešte veľké plány. „Chcela by som rozšíriť svoj biznis, ale tiež by som sa rada stala lekárkou alebo niekým, kto pomáha zvieratám, lebo rada pomáham druhým,“ dodala úspešná školáčka.
www.beesweetlemonade.com, www.inhabitots.com