BRATISLAVA 22. novembra (WEBNOVINY) – Vyše 11-kilometrový úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by malo postaviť stavebné združenie na čele so spoločnosťou Doprastav, a.s.
V užšej súťaži podľa neoficiálnych informácií predložilo najnižšiu cenovú ponuku vo výške 427 mil. eur. Predstavuje to 87,6 % z predpokladanej ceny prác 487,61 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Ďalšími členmi združenia sú spoločnosti Váhostav – SK, a.s., Strabag s.r.o. a Metrostav a.s. Podľa denníka Pravda druhú ponuku v tomto tendri predložila spoločnosť Alpine Slovakia, a to 463 mil. eur.
Cenové ponuky sa v Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. otvárali vo štvrtok. Výstavba D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by mala trvať štyri roky.
Odporúčame aj:
Konania o námietkach v diaľničných tendroch sú stopnuté
Skanska a Strabag sú znovu v hre o tunel Višňové
Skanska navrhla najnižšiu cenu
V užšej súťaži na stavbu úseku D3 Žilina, Strážov – Brodno navrhla spomedzi štyroch uchádzačov najlacnejšiu cenovú ponuku spoločnosť Skanska SK a.s. Vyše štvorkilometrový diaľničný obchvat Žiliny chce postaviť za 190 mil. eur, čo je 66,9 % z pôvodných odhadovaných nákladov 283,99 mil. eur bez DPH.
Skanska už v minulosti navrhla najnižšiu cenu za stavbu tohto úseku D3, ale diaľničiari neskôr súťaž zrušili. Eurovia SK a.s. v terajšom tendri predložila ponuku vo výške 255 mil. eur, združenie v zložení Váhostav, Doprastav, Strabag a Metrostav 259 mil. eur a spoločnosť TSS Grade a.s. 290 mil. eur. Výstavba D3 Žilina, Strážov – Brodno je plánovaná na tri roky.
NDS začala obe užšie súťaže začiatkom marca tohto roka spolu s ďalšími troma. V tendri na stavbu úseku R2 Pstruša – Kriváň v dĺžke vyše desať kilometrov nedávno uspelo združenie v zložení Strabag, Doprastav a Váhostav.
Obchvat Detvy navrhli spomedzi piatich uchádzačov postaviť za 177,96 mil. eur, čiže 78,5 % z predpokladanej ceny 226,69 mil. eur bez dane.
Diaľnicu na Kysuciach postaví Váhostav
V rámci tohto balíka tendrov sa cenové ponuky budú predkladať ešte v užších súťažiach na stavbu R2 Ruskovce – Pravotice v dĺžke takmer 11 kilometrov v polovičnom profile (predpokladaná cena 104,98 mil. eur bez DPH) a na obchvat Vígľaša na R2 Zvolen, východ – Pstruša v dĺžke 7,85 kilometra (predpokladaná cena 136,91 mil. eur).
Váhostav spolu s Doprastavom, Strabagom a Metrostavom získali ešte v lete tohto roka zákazku na stavbu vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile. Diaľnicu na Kysuciach plánujú postaviť za 329,88 mil. eur.
Váhostav s českou spoločnosťou OHL ŽS, a. s. uspel aj v tendri na výstavbu D1 Hubová – Ivachnová v dĺžke vyše pätnásť kilometrov za 227,26 mil. eur. Strabag a Doprastav od konca roka 2011 stavajú vyše 11-kilometrový úsek D1 Fričovce – Svinia za zmluvnú cenu 114,59 mil. eur.
Strabag od vlaňajšieho októbra stavia aj takmer šesťkilometrový obchvat Žiaru nad Hronom na R2 za vyše 26 mil. eur. Váhostav pred dvoma rokmi uspel spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k. s. v tendri na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce – Jablonov za 59,94 mil. eur a samostatne aj v tendri na stavbu D1 Dubná Skala – Turany v dĺžke 16,5 km za 137,75 mil. eur bez dane.
Uznali námietky Skansky a Strabagu
NDS opätovne vyhodnocuje ponuky vo verejnej súťaži na stavbu takmer 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) uznal námietky združenia Skanska SK a Strabag proti ich vylúčeniu z tendra.
Obe spoločnosti navrhli postaviť D1 pri Žiline, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, za najnižšiu cenu 338,29 mil. eur. Je to 37,7 % z predpokladanej ceny 896,53 mil. eur bez dane. Druhú najlacnejšiu ponuku predložilo konzorcium firiem Doprastav, Metrostav a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % z odhadovaných nákladov.
ÚVO na základe námietok združenia vedeného Doprastavom, ktoré spochybňovalo cenu a technológiu vetrania tunela navrhnuté Skanskou a Strabagom, nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk. NDS následne vylúčila najlacnejšiu ponuku a predbežne prijala druhú ponuku v poradí.