BRATISLAVA 24. apríla (WEBNOVINY) – Inteligentné mobilné telefóny, takzvané smartfóny, ktoré vlastní zhruba desatina obyvateľov Slovenska, využívajú na nákup cez internet asi dve percentá Slovákov.
Ďalšie približne tri percentá si cez mobil pozerajú ponuku internetových obchodov, pričom časť z nich nákup produktu dokončí cez stolový počítač.
Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, ktorý monitoruje približne 3 700 slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny.
„Počet ľudí, ktorí dokončia nákup priamo cez mobilný telefón bude v budúcnosti rásť, čo pôjde ruka v ruke s tým, ako budú internetové obchody vylepšovať mobilné verzie svojich stránok. V tomto smere majú slovenské e-shopy ešte veľké rezervy,“ uviedol projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.
Vlastníci smartfónov majú vďaka rôznym aplikáciám možnosť priamo v kamennej predajni porovnať cenu tovaru s cenou v e-shope a získať o produkte viac informácií, vrátane recenzií iných užívateľov.
Agentúru SITA informovala Diana Mareková Theizlová zo spoločnosti Fusion.