Cez App Store si možno predplatiť aj noviny a časopisy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mac App Store
Foto: Apple

BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Spoločnosť Apple oznámila, že sprístupňuje novú službu objednávky predplatného pre všetkých vydavateľov aplikácií na spracovanie obsahu v predajni App Store.

Objednávky predplatného zakúpené v predajni App Store sa budú predávať prostredníctvom toho istého fakturačného systému predajne App Store, ktorý sa používa pri nákupe miliárd aplikácií a nákupov dostupných v rámci aplikácii. Vydavatelia určujú ceny a trvanie objednaného predplatného (týždenné, dvojtýždenné, mesačné, štvrťročné, polročné alebo ročné). Zákazníci si potom môžu jediným kliknutím vybrať dĺžku predplatného a na základe vybratej viazanosti (týždennej, mesačnej atď.) sa im automaticky účtujú poplatky.

Zákazníci môžu revidovať a spravovať všetky svoje objednané predplatné zo stránky svojho osobného účtu, kde majú k dispozícii aj možnosť zrušiť automatické obnovovanie svojho predplatného. Spoločnosť Apple spracúva všetky platby a ponecháva si ten istý podiel zo zisku vo výške 30 %, ktorý si v súčasnosti účtuje aj pre ostatné nákupy dostupné v rámci aplikácií.

„Naša filozofia je jednoduchá – keď nového odberateľa aplikácie privedie spoločnosť Apple, ponecháva si 30 % zo zisku. Keď nového alebo existujúceho odberateľa aplikácie privedie vydavateľ, dostane 100 % a Apple nedostane nič,“ hovorí
Apple
Foto: Apple

Steve Jobs, generálny riaditeľ spoločnosti Apple. „Požadujeme iba to, že ak vydavateľ ponúka predplatné mimo aplikácie, tá istá (alebo výhodnejšia) ponuka musí byť poskytnutá aj v rámci aplikácie, aby sa zákazníci mohli jednoducho prihlásiť na odber jediným kliknutím priamo v aplikácii. Sme presvedčení, že táto inovatívna služba predplatného poskytne vydavateľom úplne novú možnosť rozšíriť digitálny prístup k ich obsahu aj na zariadenia iPad, iPod touch a iPhone, čo poteší nových aj existujúcich odberateľov.“

Vydavatelia, ktorí používajú službu objednávania predplatného spoločnosti Apple vo svojej aplikácii, môžu využiť aj iné metódy získavania digitálnych odberateľov mimo tejto aplikácie. Vydavatelia napríklad môžu predávať digitálne predplatné na svojich webových lokalitách, alebo môžu poskytnúť bezplatný prístup pre existujúcich odberateľov. Keďže spoločnosť Apple nie je zapojená do týchto transakcií, neexistuje žiadna deľba výnosov ani výmena informácií o zákazníkoch so spoločnosťou Apple. Odberateľom, ktorí sa zaregistrovali mimo aplikácie, musia vydavatelia poskytnúť svoj vlastný proces overenia v rámci aplikácie. Spoločnosť Apple však vyžaduje, aby vydavateľ, ktorý sa rozhodne pre predaj digitálneho predplatného samostatne a mimo aplikácie, sprístupnil rovnakú ponuku na prihlásenie k predplatnému za tú istú alebo nižšiu cenu aj pre zákazníkov, ktorí sa chcú prihlásiť na odber z aplikácie. Vydavatelia už okrem toho nemôžu poskytovať vo svojich aplikáciách prepojenia (napríklad na webovú lokalitu), ktoré umožňujú zákazníkovi nakupovať obsah alebo prihlasovať sa na odber mimo aplikácie.

Ochrana súkromia zákazníka je kľúčovou súčasťou všetkých transakcií predajne App Store. Zákazníci nakupujúci digitálne predplatné prostredníctvom predajne App Store budú mať pri prihlásení na odber možnosť poskytnúť vydavateľovi svoje meno, e-mailovú adresu a PSČ. Ochrana osobných údajov sa pri používaní týchto informácií nebude riadiť pravidlami spoločnosti Apple, ale pravidlami vydavateľa. Vydavatelia môžu od zákazníkov v predajni App Store požadovať aj ďalšie informácie, no budú upozornení, že ochrana všetkých takto dodatočne poskytnutých údajov sa nebude riadiť pravidlami spoločnosti Apple, ale vydavateľa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Steve Jobs
Firmy a inštitúcie Apple