Prvá ľadová miestnosť na Blízkom východe ponúkne v letných horúčavách mrazivé schladenie, ktoré si zákazníci môžu vychutnať so šálkou voňavej kávy.
Luxusné mesto v Spojených arabských emirátoch neustále hľadá nové spôsoby, ako prilákať viac turistov. Dubaj sa môže pochváliť nielen najvyššou budovou na svete Burdž Chalífa, ktorá sa šplhá do rekordnej výšky 828 metrov, ale aj mohutným umelo vybudovaným súostrovím Palm Islands necelé štyri kilometre od mesta, či piesočnými plážami na pobreží Perzského zálivu. V meste, kde teploty na jar a jeseň neklesajú pod 30°C a v lete sa bežne šplhajú aj k 50°C, teraz pribudla nová atrakcia – ľadová kaviareň Chillout.
Mrazivá kaviareň je celá vytvorená z ľadu a Dubaj ňou získal ďalšie prvenstvo – ide totiž o prvú miestnosť z ľadu na Blízkom východe. V kaviarni nechýbajú ľadové kreslá a stoly, početné dekorácie, obrazy, sochy i záclony. Teplota v kaviarni neklesá pod 6°C, a tak hostia pri vstupe z rozpálených slnečných ulíc dostanú aj zimné kožuchy, rukavice a baranicu.
„Viete si predstaviť, že sme v mrazivej kaviarni, zatiaľčo vonku je 35°C?“ tešili sa mladí návštevníci, ktorí do kaviarne prišli krátko po svadbe.
Na rozdiel od ľadových barov, ktoré sú obľúbené najmä v Škandinávii, kaviareň Chillout neservíruje alkoholické koktejly, ale teplé nápoje. Hostia pri návšteve zaplatia vstupné 12 eur, v ktorom je zahrnutá 40-minútová návšteva kaviarne a jeden teplý nápoj servírovaný v megašálkach. Kaviareň Chillout má kapacitu asi 40 miest a denne sa v nej schladí vyše sto zákazníkov.
Kaviareň tak doplnila celý rad lákadiel, ktorými chcú Spojené arabské emiráty pritiahnuť turistov. Práve cestovný ruch tvorí základ dubajskej ekonomiky a podľa informácií Helala Almarriho, generálneho riaditeľa pre Agentúru cestovného ruchu a komerčného marketingu, sa majú príjmy z tejto oblasti do roku 2020 strojnásobiť na 64 miliárd eur ročne.
www.nydailynews.com