Už pred sto rokmi pochopil hotelier César Ritz, že k ženám musí vo svojich hoteloch pristupovať inak ako k mužom. Vsadil pritom na teplé farebné tóny, vlastné kúpeľne a kvalitné služby.
V spoločnosti je čoraz viac úspešných žien, pre ktoré sú služobné cesty prirodzenou súčasťou života. Hotelieri by sa mali začať vážne zamýšľať nad tým, ako tento segment uspokoja. Pretože nejde už len o minoritnú skupinu, ale práve naopak, počet dámskych hotelových hostí stúpa rýchlejšie ako tých pánskych. Pokiaľ si hotel získa dobré meno práve u tejto klientely, určite sa to pozitívne odrazí na jeho tržbách. A ako by mal vyzerať hotel, ktorý splní očakávania úspešných žien?
Odpoveď na túto otázku prináša nemecká sociologička Uta Brandes vo svojej štúdii s názvom „Hotelové izby pre ženy – aké hotely si želajú biznismenky“. Vo všeobecnosti platí, že ženy sú náročnejšie ako muži. Výskum ukázal, že zatiaľ, čo muži pri výbere hotela zohľadňujú najmä to, či majú na izbe bezplatné WiFi, kvalitný matrac a dobrú sprchu, ženy majú na svojom zozname až 35 bodov, ktoré by mal hotel spĺňať. Pritom však kladú dôraz skôr na celkovú atmosféru ako na jednotlivé produkty.
Pocit istoty neznamená izoláciu
Ženy sa potrebujú cítiť v prvom rade bezpečne. Neobľubujú tmavé garáže, chabo osvetlené chodby alebo izby, ktoré sú príliš ďaleko od výťahu. Takisto nemajú radi, keď im vo večerných hodinách donesie objednávku na izbu mužský personál. Neznamená to však, že by chceli byť úplne izolované od pánskeho sveta. V hotelovom bare nevyžadujú časti určené výlučne pre dámy. To v žiadnom prípade. Ale prednosť dajú svetlému, vzdušnému priestoru vo vstupnej hale pred tmavým barom s intímnym osvetlením, kde na nich číhajú lovci, ktorí sa mylne domnievajú, že ženy cestujúce samy, sú ideálnou cieľovou skupinou na zoznámenie. Nie sú. Narozdiel od biznismenov, ktorí služobnú cestu vnímajú ako možnosť zažiť vzrušujúce dobrodružstvo, nehľadajú ženy rozptýlenie v pánskej spoločnosti. Práve kvôli väčšiemu pocitu istoty by ženy uvítali spoločnosť inej cestujúcej, s ktorou by mohli počas pracovnej cesty tráviť voľný čas. Dopomôcť k tomu by mohlo internetové fórum, kde by sa mohli biznismenky vzájomne kontaktovať.
Harmonické prostredie
Napriek vyššej náročnosti žien, nie sú ich priania prehnané. Vyžadujú účelovosť, dôveryhodnosť, kvalitu a harmóniu. Izba by mala disponovať drobnými detailami, ktoré dopomôžu k hladkému priebehu pobytu. Dostatok svetla a úložného priestoru, zdravé pochutiny v minibare, veľké zrkadlo a pracovný stôl, sušič vlasov, ženské magazíny, turistickí sprievodcovia, mäkký kúpací plášť, dostatočný počet uterákov a kozmetické balíčky prvej pomoci – to všetko pozitívne zapôsobí na nejednu dámu.
Ako zistil už Ritz, jedným z najdôležitejších ženských kritérií je kvalita ponúkaných služieb. Biznismenky na cestách chcú mať všetko pod jednou strechou počnúc kaderníctvom, cez fitnescentrum a wellness, až po čistiareň či požičovňu šiat. Tie najnáročnejšie návštevníčky by prijali služby komornej.
Female friendly
Prezieraví hotelieri, ktorí objavili v ženách sľubný potenciál a sú schopní ponúkanými službami uspokojiť ich potreby, si nechávajú svoje hotely certifikovať ako female friendly. Sú to spravidla hotely z kategórie štyroch hviezdičiek a vyššie. Na nový trend už zareagovali niektoré pobočky hotelového reťazca Crowne Plaza, ktoré pre dámy zariadili zvláštne podlažia a women-friendly izby ponúkajú v rámci Európy hotely Leonardo. Vzhľadom k spoločenskému vývoju sa predpokladá, že hotelov, ktoré sa budú snažiť získať stabilnú dámsku klientelu, bude v budúcnosti pribúdať.
Zdroj: www.welt.de