Podľa Anholtovho indexu GfK City Brands (CBISM) hlavné mesto Anglicka nahradilo na prvej priečke Paríž, ktorý klesol o dve miesta.
Najlepšie mesto sveta je Londýn. K týmto záverom dospel pravidelný dvojročný Anholtov index GfK City Brands (CBISM) zameraný na skúmanie sily a atraktivity mesta ako značky, ktorý posudzuje 50 miest.
Na druhom mieste skončilo Sydney a za ním Paríž, ktorý v roku 2011 obsadil prvú priečku.
„Index CBISM neposudzuje mesto iba na základe jedného kritéria. Poskytuje celkový obraz, ktorého súčasťou je aj sociálne a kultúrne prostredie mesta, jeho podoba a atmosféra, verejné služby, ekonomické a vzdelávacie možnosti a spôsob, akým mesto vplýva na svet,“ vysvetlil nezávislý strategický poradca pre oblasť národnej identity a imidžu Simon Anholt.
Londýn obsadil prvú priečku aj medzi mestami, ktorých návštevníci a návštevníčky majú pocit, že práve tu nájdu pochopenie pre svoju kultúru a ľahko sa tu udomácnia. V tomto rebríčku za ním nasledovali Sydney a New York.
Prvých desať miest podľa indexu CBISM za rok 2013:
1. Londýn
2. Sydney
3. Paríž
4. New York
5. Rím
6. Washington D.C.
7. Los Angeles
8. Toronto
9. Viedeň
10. Melbourne
Pri posudzovaní miest podľa ich obyvateľov zvíťazilo Sydney. Na druhom mieste je Toronto. Dejisko budúcoročného svetového šampionátu vo futbale a olympijských hier 2016 Rio de Janeiro získalo v kategórii obyvateľ tretie miesto.
„Mesto by sa však malo zamerať na ďalšie oblasti, ktoré budú pre úspech spomínaných dvoch udalostí kľúčové. V oblasti bezpečnosti obsadilo totiž mesto 47. z celkových 50. miest,“ povedal Anholt. Sydney taktiež zvíťazilo, pred Ženevou a Viedňou, v pocite bezpečia, ktorý poskytuje svojim návštevníkom.
Tohtoročné výsledky Anholtovho indexu GfK City Brands vychádzajú z celkovo 5 144 rozhovorov uskutočnených v Austrálii, Brazílii, Číne, Francúzsku, Nemecku, Indii, Rusku, Južnej Kórei, Veľkej Británii a Spojených štátoch amerických. Respondenti boli starší ako 18 rokov a svoje odpovede uviedli v on-line rozhovoroch. Práce v teréne sa uskutočnili od 8. do 23. mája 2013.
Informácie pochádzajú z webovej stránky www.gfk.sk.