Cestovná kancelária YS Group informovala Európsku cestovnú poisťovňu o vyhlásení úpadku. Poisťovňa však ešte čaká na oficiálne potvrdenie o zaevidovaní konkurzného konania k úpadku cestovnej kancelárie na miestnom príslušnom súde.
Podľa informácií poisťovne sa aktuálne v zahraničí nenachádza žiaden klient cestovnej kancelárie.
Nárok na náhradu škody
Európska cestovná poisťovňa poisťovala firmu YS Group proti insolventnosti v rokoch 2019 a 2020. Klienti, ktorí si v tomto období zakúpili v cestovnej kancelárii zájazd, si nárok na náhradu škody môžu uplatniť v Európskej cestovnej poisťovni.
Situácia v gastrosektore nie je priaznivá, takmer polovica podnikov má menej hostí ako pred pandémiou
Poistnú udalosť je možné nahlásiť prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne, mailom alebo poštou. Poisťovňa bude od klientov potrebovať vyplnený škodový protokol k poistnej zmluve, zmluvu o obstaraní zájazdu, prípadne nevyužité letenky, náhradné vouchery, refundované vouchery od leteckých spoločností, či účtovné doklady o všetkých platbách.
Strata o 188 percent
„Klientom odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, resp. do šiestich mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnou kanceláriou. Následne bude môcť Európska cestovná poisťovňa pristúpiť k prešetreniu a vyplateniu poistného plnenia klientom cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Generali, pod ktorú spadá Európska cestovná poisťovňa, Katarína Kukurová.
Spoločnosť YS Group v minulom roku prehĺbila stratu o 188 % na 240 842 eur a tržby jej klesli o 59 % na 50 303 eur. Ziskové hospodárenie evidovala naposledy v roku 2018. Spoločnosť vznikla v roku 2011 a za svoje doterajšie pôsobenie si prešla viacerými zmenami názvu.