BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) – Bratislavskí ochranári vyčítajú vedeniu mesta Bratislava, že v týchto dňoch už po šiesty raz za mestské peniaze propaguje na veľtrhu nehnuteľností MIPIM v Cannes projekty súkromných developerov. Uvádza sa to vo výzve, ktorú pre agentúru SITA poskytla Ľubica Trubíniová z iniciatívy Bratislava otvorene. Zástupcovia iniciatívy odmietajú, aby primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský a riaditeľka magistrátu Anna Pavlovičová „robili reklamnú PR kampaň vybraným developerom a za mestské peniaze propagovali ich súkromné aktivity, najmä v prípade takých neprijateľných projektov ako je River park.“ Zároveň žiadajú, aby na internetovej stránke uverejnili zrozumiteľný prehľad verejných výdavkov na prezentáciu na veľtrhu MIPIM a konkrétne ekonomické prínosy propagácie súkromných developerských projektov pre mesto.
Proti vyhláseniu iniciatívy Bratislava otvorene magistrát výrazne protestuje. Podľa nich ochranári veľmi účelovo a zavádzajúco napádajú účasť primátora hlavného mesta na veľtrhu. Podľa hovorkyne primátora Beatrice Szabóovej „hlavné mesto SR, ani primátor Bratislavy osobne, nepropagujú v Cannes ani River Park, ani žiaden iný konkrétny súkromný investičný projekt.“ Primátor sa podľa Szabóovej na veľtrhu zúčastňuje dva dni na náklady organizátora. Jednou z najdôležitejších častí jeho vystúpenia bola účasť na konferencii primátorov.
Podľa zástupcov iniciatívy je bilancia osemročného mandátu primátora Ďurkovského neúprosná. „Nevznikol žiaden nový park ani zoznam nedotknuteľnej zelene, žiaden nový verejný mestský priestor, nezačal sa budovať nosný dopravný systém, nebola vypracovaná výšková koncepcia mesta, koncepcia parkovania/statickej dopravy a množstvo ďalších koncepčných regulatívov, v územnom plánovaní naďalej vládne nesystematickosť, v rámci ktorej sa funkčné plochy účelovo prispôsobujú developerským zámerom, závažné rozhodnutia sa prijímajú netransparentne a bez diskusie s verejnosťou,“ uvádza sa vo výzve.
Bratislava sa na veľtrhu nehnuteľností prezentuje už šiesty krát. Pred pár rokmi cestoval primátor na tento veľtrh súkromným lietadlom spoločnosti J&T. Tento rok prezentuje a propaguje súkromné developerské projekty. Podľa zástupcov iniciatívy „je teda namieste otázka, či je táto prezentácia hradená z verejných zdrojov a či je vhodné i potrebné, aby občanmi volený čelný predstaviteľ mesta a vrcholová exekutívna pracovníčka magistrátu, robili reklamnú kampaň napr. projektom J&T.“
Medzinárodný veľtrh nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM v juhofrancúzskom meste Cannes sa koná od 16. do 19. marca. Bratislava sa na veľtrhu prezentuje po šiesty raz, z toho piaty krát za sebou. Plocha výstavného stánku Bratislavy sa oproti vlaňajšiemu roku zväčšila o 25 percent na súčasných 170 štvorcových metrov.
SITA