BRATISLAVA 9. mája (WBN/PR) – Pre odborníkov je jasné, že na Slovensku si štát neplní už 18.rok svoje základné nezastupiteľné úlohy v multirezorte CR Slovenska, ktorými sú organizácia, koordinácia a usmerňovanie cestovného ruchu krajiny. K dlho očakávanej zmene nedošlo ani v tomto volebnom období, ba nedošlo, k dnešnému dňu po viac ako 17 rokoch, ani k náznakom na zlepšenie situácie, skôr naopak. Štát sa v posledných mesiacoch obmedzuje vo svojich aktivitách predovšetkým na prípravu ďalšej verzie zákona o turizme a na míňanie peňazí na propagáciu krajiny, ktorú uskutočňuje bez zodpovedajúcej koncepcie. To všetko robí v presvedčení, akoby rada ďalších aktivít v multirezorte CR, v ktorých má štát plniť svoju nezastupiteľnú úlohu pri príprave tvorby podmienok cestovného ruchu, vôbec neexistovala.
Dopadom neplnenia si nezastupiteľnej úlohy štátom je dlhodobý permanentne prebiehajúci proces brzdenia rastu zamestnanosti, brzdenia tvorby pracovných miest a podnikateľských príležitostí v priemysle turizmu Slovenska, a taktiež brzdenia rozvoja celej rady ďalších aktivít v multirezorte CR Slovenska.
Ilustračným príkladom „starostlivosti“ o multirezort cestovného ruchu štátom je o.i. tiež prezentácia cestovného ruchu na web stránke MDVRR. Centrálny orgán štátu pre CR Slovenska na tejto web stránke podivným spôsobom informuje v SK verzii o CR Slovenska linkou http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=88106 , kým v ENG verzii nejakej zmienky o multirezorte CR Slovenska niet vôbec .
Kto je vlastne podľa aktuálne chápaných „kritérií“ na Slovensku (môžeme to nazvať slovenské „špecifiká“) za tento stav zodpovedný ? Ako sa ukazuje, nikto sa k zodpovednosti nehlási – ani vláda, ani politické garnitúry, a ani „podľa papiera“ „zodpovední“ štátni úradníci a na strane druhej nikto nepýta ani účet, čo tí zodpovední úradníci vlastne dlhú dobu vykonávali a vyprodukovali (?). Pritom má Slovensko zamestnaných týchto úradníkov obsadzujúcich funkcie, majúce v názve či v predmete činnosti zamestnanca výraz „cestovný ruch“, „turizmus“ a pod. a realizujúcich väčšinou „marketing“, už teraz pomaly viac ako turistov – návštevníkov Slovenska. Komu tento stav vyhovuje ? Kto uhradí všetky škody vzniknuté za tie roky občanom z titulu neplnenia si povinností štátom? Štát, štátni úradníci, sú konkrétni ľudia a obyvateľstvo Slovenska, ktoré platí týchto konkrétnych štátnych úradníkov, to sú tiež konkrétni ľudia , avšak akýsi anonymní – to je masa , ktorá platí konkrétnych úradníkov za prácu, ktorú odmietajú, nechcú, či nevedia vykonávať ? Efekt je ten istý – vzniká všetkým tým anonymným škoda . Kto túto škodu a kedy anonymným daňovníkom nahradí? Aký je rozdiel medzi úmyselne spôsobenou škodou, neúmyselne spôsobenou škodou a škodou vzniknutou mesiace či roky ničnerobením, resp. ničneprodukovaním? Štátni úradníci majú na začatie prípravy možného štartu cestovného ruchu Slovenska nekonečne veľa času, niet sa kam ponáhľať, keď plat beží a žiaden úradník v cestovnom ruchu Slovenska nie je za katastrofálny stav, v ktorom sa cestovný ruch Slovenska nachádza, zodpovedný (!?).
Dlho očakávaná zmena sa teda dodnes nekonala a situácia v CR Slovenska sa za posledných 3/4 roka od volieb ešte zhoršila. Je to nepochopiteľné, ale všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, akoby záujmom štátu nebol progres v tomto mimoriadne pre Slovensko dôležitom odvetví, ale akoby bolo snahou zabezpečiť definitívny koniec turizmu na Slovensku sprevádzaný výdatným míňaním peňazí daňových poplatníkov Slovenska a EÚ (!?). Rozkvet pokračujúcej devastácie a chaosu prostredia cestovného ruchu, vrátane dezorganizácie cestovného ruchu krajiny, namiesto začatia jeho revitalizácie, tomu nasvedčuje.
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová