BRATISLAVA 1. apríla (WEBNOVINY) – V roku 2010 sa mladí vodiči z celkového počtu nehôd 21 595 podieľali na 1 257 prípadoch. V 212 prípadoch z nich bol prítomný alkohol. Podiel 5,7 % možno nie je alarmujúci, no policajná štatistika eviduje mladých vodičov vo veku len do 20 rokov. Reálne skúsenosti potvrdzujú nízku zdatnosť aj starších vodičov. Samotný vek vodiča nad 20 rokov nie je zárukou vyzretejšieho správania a bohatších skúseností.
Vodiči vozidiel skupiny B sa na dopravných nehodách podieľali v 10.609 prípadoch. To síce predstavuje pokles o 2.980 prípadov, napriek tomu zaznamenali najväčší medziročný nárast usmrtených až o 13 ľudí! A to je hlavný a najviac sledovaný parameter.
Spoločnosť TEMPUS SuperDRIVE sa pre tieto, aj nižšie uvedené hrozivé fakty štatistík nehodovosti za rok 2010 vodičov skupiny B rozhodla pripraviť špeciálny program výučby pre mladých vodičov. Tréning START je určený vodičom vo veku do 25 rokov, ktorí nemajú vodičské oprávnenie dlhšie ako rok. Špeciálny poldňový tréning má špeciálnu cenu, len 65 €. To je menej než polovica z ceny klasického celodenného kurzu.
Foto: TEMPUS SuperDRIVE
Foto: TEMPUS SuperDRIVE
Foto: TEMPUS SuperDRIVE
Foto: TEMPUS SuperDRIVE
Tréning START identifikuje riziká spojené s vedením vozidla a vyučuje dôležité základné návyky a zručností vodiča. Prebieha na cvičných dráhach školy šmyku na letisku v Piešťanoch. Začína krátkou, hodinovou teoretickou časťou. Následne pokračuje praktickou, 3 hodinovou časťou plnou jazdenia a trénovania. Teória sa zameriava na problematiku všeobecného nebezpečenstva, správneho sedenia a držania volantu, nutnosti používania bezpečnostných pásov, kvalitného obutia auta a stav pneumatík, teóriu krízového brzdenia a vyhýbania sa nečakanej prekážke.
Praktická časť následne stavia na týchto informáciách. Jazdí sa slalom pre správne návyky držania volantu a rúčkovanie. Pokračuje tréningom svižného rozbehu na stanovenú rýchlosť, krízovým brzdením na rôznych povrchoch a končí tréningom správneho vyhýbania sa prekážke. Maximálny počet účastníkov je limitovaný len na 8, čo zaručuje dobrú interaktivitu s inštruktorom a dostatočný počet cvičení. Jedná sa o mimoriadne dôležité cvičenia, ktoré sa neučia v žiadnej slovenskej autoškole a vodiči tieto zručnosti potrebujú prakticky každý deň.
Na tlačovej konferencii boli prítomní aj odborníci na túto problematiku – pán Igor Dolanský zo SKVZA (Slovenská komora výcvikových zariadení a autoškôl) a pán Jozef Drahovský, ktorý sa venuje analýzam v doprave najmä z pohľadu plynulosti a bezpečnosti. Pán Drahovský odobril snahu spoločnosti TEMPUS SuperDRIVE, pretože podľa jeho názoru by práve takýto výcvik mohol byť účinnejší, ako navrhovaný dozor staršej osoby, ktorá je držiteľom vodičského oprávnenia dlhší čas.