BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) – Nový Hyundai ix35 nahradí v ponuke automobilky dosluhujúci model Tuscon. Stane sa tak alternatívou k väčším vozidlám kategórie SUV, ktoré už má Hyundai v ponuke – Santa Fe a ix55. Oproti predchodcovi je model ix35 dlhší, širší, ale nižší. Aj keď tento model nepatrí do práve najúspornejšej kategórie vozidiel, bol vyvíjaný s maximálnym dôrazom na ekonomickú a zároveň ekologickú prevádzku.
Okrem toho, že Hyundai ix35 používa úsporné motory, jeho pohon 4×4 nie je permanentný, čiže pri jazde po asfaltových cestách sú poháňané iba predné kolesá, čo šetrí palivo. Znižovať spotrebu paliva pomáha aj inteligentný alternátor, ktorý nie je zapojený pri akcelerácii a posilňovač riadenia, ktorý sa vypína pri jazde vo vyšších rýchlostiach na rovine, čiže vtedy, ak nie je potrebný.
Štyri motorizácie
Zákazník si bude môcť vybrať zo štvorice motorov, ktorých výkonové spektrum siaha od 85 kW (115 k) po 135 kW (184 k). Najslabším motorom v ponuke bude nový vznetový agregát s objemom 1,7 litra. Vieme, že dosahuje spomínaný výkon 85 kW (115 k) pri 4000 ot./min.. Žiadne ďalšie informácie zatiaľ nie sú dostupné, pretože výroba tohto motora sa začne až v októbri.
Podobne je na tom aj základný benzínový motor, ktorý sa začne vyrábať v septembri. Ide o 1,6 litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva do valcov. Motor dosahuje na svoj objem veľmi slušný výkon 103 kW (140 k) pri 6400 ot./min.
Ihneď od začiatku predaja budú k dispozícii dva najsilnejšie agregáty. Obidva majú objem 2 litre. Ten zážihový má výkon 120 kW (163 k) pri 6200 ot./min. a krútiaci moment 194 Nm pri 4600 ot./min.. V závislosti od použitej prevodovky a počtu poháňaných kolies sa kombinovaná spotreba tohto motora pohybuje od 7,5 po 8,2 litra benzínu na 100 km.
Najsilnejším motorom je dvojlitrový turbodiesel s výkonom 135 kW (184 k), ktorý dosahuje pri 4000 ot./min. Motor disponuje krútiacim momentom 392 Nm v kombinácii s automatickou prevodovkou. Verzie s manuálnou prevodovkou sú podladené na 383 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou si však motor vypýta iba 6 litrov nafty v kombinovanom cykle na 100 km. Automat spotrebuje 7,1 litra.
K dispozícii bude aj slabšia verzia tohto motora, ktorá ponúka 100 kW (136 k) pri 4000 ot./min. a 320 Nm. Táto motorizácia je dodávaná iba so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s predným náhonom spotrebujú 5,5 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle a „štvorkolky“ o 0,2 litra viac.
Štyri úrovne výbavy
Už základná výbava Classic má 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, rádio s CD/mp3 prehrávačom a USB portom, palubný počítač, a množstvo bezpečnostných elektronických systémov a airbagov.
Verzie Comfort majú navyše ovládanie rádia na volante, poťahy sedadiel koža/textil, bedrovú opierku na strane vodiča, vonkajšie kľučky a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie, alebo napríklad diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania.
Ďalší stupeň výbavy Style má oproti verzii Comfort navyše predné hmlovky, dažďový senzor, elektrické vyhrievanie predného okna, alebo aj chrómované kľučky dverí.
Najluxusnejšia výbava Premium má už aj vyhrievanie predných a zadných sedadiel, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, bezkľúčový vstup a štartovanie vozidla.
Jazda
Mali sme možnosť vyskúšať si najsilnejší naftový aj benzínový motor. Obidva však v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V praxi sa potvrdilo to, čo je aj na papieri. Vznetovému agregátu výrazne pomáhalo prepĺňanie turbodúchadlom a rozdiel 200 Nm v krútiacom momente bolo cítiť aj na ceste. Nie žeby bol benzínový dvojliter „lenivý“, ale ten dieselový zrýchľoval oveľa pôsobivejšie. Dojem z jazdy mi však kazila automatická prevodovka. Nie však preto, že by bola zlá. Naopak. Je výborná. Hyundai si ju navrhol a skonštruoval sám a treba dodať, že Kórejcom sa naozaj podarila. Radí rýchlo, plynule a rozumne. Autá s manuálnymi prevodovkami by však boli v prípade oboch motorizácii pravdepodobne „živšie“.
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Ceny
Ako sme už uviedli, Hyundai ix35 vstupuje do predaja práve v týchto dňoch. Môže byť váš už od 18 599 €. Toľko si Hyundai účtuje za benzínový dvojliter kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pohonom prednej nápravy a so základnou výbavou Classic. Najlacnejší diesel (2.0 CRDi – 100 kW, 4×2) s výbavou Classic a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vás vyjde na 21 299 €. Najlacnejšiu „štvorkolku“ kúpite za 20 999 €. Najdrahší Hyundai ix35 stojí 26 499 €.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk