BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) – Kombináciu Porsche + diesel doteraz mnoho fanúšikov tejto značky nerozdýchalo. A niet sa čomu ani čudovať, pretože predstava 911ky, ktorej za zadnou nápravou klepe motor spalujúci naftu je skutočne desivá.
Našťastie páni v managemente automobilky Porsche vedia čo robia, pretože dieselové duo Panamera a Cayenne tvorí v súčasnosti veľmi podstatnú časť príjmov koncernu.
A aj to umožňuje ďalší vývoj nadupaných mašín, ktoré môžu s hrdosťou nosiť logo automobilky zo Stuttgartu a pokračovať tak v tradícii športového rodu. V konkrétnych číslach je to doteraz vyrobených 8500 kusov modelu Panamera Diesel, čo tvorí približne 15% všetkých predajov tohto sedanu.
Takže sa nemôžeme čudovať, že Porsche práve v piatok, pár dní pred autosalónom IAA Frankfurt 2013, zverejnilo správu o novej motorizácií uber sedanu Panamera. Áno, pod svoju dlhú prednú kapotu dostane úplne nový diesel. Má objem 3 litre, usporiadanie valcov V6 a dodáva stádo o veľkosti 300 plnokrvníkov.
Automobilka tvrdí, že sa jedná o kompletne nový motor, aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať: výkon 300 k (221 kW) pri 4000 o/min a krútiaci moment 650 Nm (od 1750 do 2500 o/min). Podľa ich slov dosiahli to, že vďaka tomuto agregátu je Panamera „ešte atraktívnejšia“. No, toto komentovať nebudem, ale fakt je, že motor je to skutočne zaujímavý: výkon stúpol voči predchodcovi o 20% (teda o 50k), čím sa čas potrebný na akceleráciu z 0-100 km/h skrátil na rovných 6 sekúnd a maximálka stúpla na 259 km/h (predchodca „iba“ 244 km/h, avšak to je otázka aj inak naladenej prevodovky). „Črevá“ tejto novinky sú taktiež úplne nové (napríklad ojnica, piesty atď), navyše vyššiemu výkonu pomáha aj nové, vodou chladené turbo, čo doteraz nebolo. Priemerná spotreba je udávaná na úrovni 6,4 l/100 km.
Iste uznáte, že položiť na asfalt takúto porciu výkonu a Nm je už celkom problém – a práve preto dostala Panamera Diesel do sériovej výbavy špičkový zadný diferenciál Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Je to vôbec po prvý krát v kombinácií s naftou, pretože doteraz bola táto technická vychytávka vyhradená len pred benzínové verzie. PTV+ kompletne kontroluje trakciu zadnej náprávy – pri nízkych rýchlostiach dodáva autu agilitu kým vo vyšších stabilitu.
Ak ste vášnivý fanúšik campingu tak táto informácia vás dostane – za svojou dieselovou Panamerou môžete teraz ťahať až 2600 kg vážiaci príves! Len si predstavte tú horu klobás, ktorú tam naložíte! Samozrejme, žartujem, lebo úplne živo si viem predstaviť, že to bude práve takáto Panamera, ktorá bude na okruh ťahať pretekársku placku na vozíku. To je už lepšie, nie?
Panamera Diesel s novým motorom bude v predaji od januára 2014 a plne tak nahradí aktuálnu verziu s výkonom 250k. Štartovacia cena bude 85,300 EUR vrátane DPH. Teda na vlas rovnako, ako tá súčasná verzia.