BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) – Porsche 911 Turbo S disponuje výkonom 390 kW (530 k), čo je o 30 koní viac, ako má verzia Turbo. Krútiaci moment má hodnotu rovných 700 Nm, čo je nárast 50 Nm oproti Turbu. Nárast týchto parametrov získali konštruktéri okrem iného zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadiel z jedného baru na 1,2 baru. Napriek tomu sa maximálna rýchlosť zvýšila iba o 3 km/h na 315 km/h. Spotreba paliva však zostala rovnaká. Porsche 911 Turbo S spotrebuje v kombinovanej premávke 11,4 litra benzínu na 100 km.
Na rozdiel od rovnako výkonnej verzie GT2 má Porsche 911 Turbo S sofistikovaný pohon 4×4 s funkciou PTV (Porsche Torque Vectoring), ktorá rozdeľuje krútiaci moment na kolesá v závislosti od polohy volantu. Tak isto nechýbajú ani systémy PTM (Porsche Traction Management), „Launch Control“ a balíček „Sport Chrono“, ktoré sú u verzie Turbo za príplatok. Keď sme už pri skratkách, Porsche 911 Turbo S je štandardne vybavené aj keramickými brzdami PCCB.
Porsche 911 Turbo S má 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK a na stovku zrýchľuje za neuveriteľných 3,3 sekundy. Za 10,8 sekundy už „letí“ dvestovkou. „Obyčajné“ Turbo s prevodovkou PDK je však na stovke iba o desatinu sekundy pomalšie.
Verzia Turbo S sa od „bežného“ Turba líši 19-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny s centrálnou maticou. Vo vnútri nájdete dvojfarebné kožené čalúnenie. V predaji bude Turbo S od mája ako kupé aj ako kabriolet. Kupé bude v Nemecku stáť 173 241 €, zatiaľ čo kabrio vyjde Nemcov na 184 546 €.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk