BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) – Porsche 911 GT3 RS 4.0 je ešte o čosi lepšou, rýchlejšou, no proste dokonalejšou verziou už tak dokonalého Porsche 911 GT3 RS, ktoré používa 3,8-litrový šesťvalcový boxer. Novinku poháňa rovnaký motor. Jeho objem bol však zvýšený na rovné štyri litre a to z neho robí najväčší šesťvalec vo vyše 40-ročnej histórii modelu Porsche 911.
Motor tohto auta je stelesnením motorárskeho umenia. Nie je nijako preplňovaný a aj s atmosférickým saním produkuje neuveriteľných 368 kW (500 k) pri závratných 8 250 ot./min. Krútiaci moment dosahuje maximálnu hodnotu 460 Nm pri 5 750 ot./min. Znamená to, že litrový výkon atmosférického motora je nepochopiteľných 125 koní na liter. Motor má totiž niekoľko dielov, ako napríklad kľukový hriadeľ, z okruhového špeciálu 911 GT3 RSR. Použité sú kované piesty a ojnice z titánu.
Auto váži iba 1 360 kg. Má totiž predné blatníky a kapotu z karbónu. Zadné okno a malé zadné bočné okienka nie sú zo skla, ale z ľahučkého perpexu. Samozrejmosťou sú ľahké škrupinové sedadlá, ale tu sú dokonca ešte aj špeciálne tenké koberčeky. Zliatinové disky kolies sú tak isto superľahké a použité sú dokonca aj ľahšie pružiny. Výsledok? Na stovke je toto auto za 3,9 sekundy a na dvestovke za rovných 12 sekúnd. Severnú slučku Nurburgringu pokorí za neuveriteľných 7 minút a 27 sekúnd.
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Oproti 3,8-litrovej verzii bola prepracovaná aj aerodynamika. Auto síce nedosahuje závratné rýchlosti (maximálka je 314 km/h), ale jeho aerodynamické doplnky generujú úžasný prítlak, ktorý spoľahlivo drží auto na ceste za každých okolností. Pri rýchlostiach nad 300 km/h generuje aerodynamika prítlak 190 kg.
Toto auto sa dá považovať za súčasný ekvivalent legendárneho Porsche 911 RS 2.7 z roku 1973, ktoré je mnohými odborníkmi označované za najlepšie Porsche všetkých čias. Porsche 911 GT3 RS 4.0 sa začne predávať v júli a na Nemeckom trhu bude stáť 178 596 €. Jedného dňa však možno jeho cena bude ešte vyššia, pretože vďaka svojej výnimočnosti, ale aj kvôli celkovému počtu kusov, ktorý je obmedzený na 600, z neho bude určite cenný zberateľský kúsok. Tento model je zároveň dôstojnou rozlúčkou s generáciou 997. Nové Porsche 911 by totiž malo byť predstavené už v septembri na autosalóne vo Frankfurte.