BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) – Pán Egolf je pilotom švajčiarskeho Airbusu 330/340, no má aj zaujímavý koníček. Je totiž „hypermiler“. Takto sa „nadáva“ ľuďom, ktorí prekonávajú rekordy v počte prejdených kilometrov na jednu nádrž paliva.
Felix Egolf obdržal od Mitsubishi Švajčiarsko jasné zadanie výrazne znížiť štandardnú spotrebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálnych jazdných podmienok a vytvoriť tak nový diaľkový rekord, pričom cieľom bolo prejsť minimálne 1 600 km. Na crossoveri Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC 2WD so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pohonom predných kolies, výkonom 117k / 86 kW, krútiacim momentom 380 Nm a s nádržou plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf zo švajčiarskej centrály Mitsubishi v meste Härkingen na cestu.
Trasa viedla tak, aby zahŕňala všetky podmienky, na ktoré môže človek v každodennej prevádzke naraziť. Vychádzala z Härkingenu a pokračovala cez Cham, St Gallen, priesmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Viedeň, Linz, Braunau, Mníchov, Bregenz a naspäť cez St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Bazilej, Moutiers až skončila vo východiskovom meste Härkingen.
Väčšina cesty viedla cez diaľničné úseky (74%), menšia časť cez komunikácie 1. triedy (23%) a minimum v mestskej premávke (3%). Felixovi Egolfovi sa za 25 hodín jazdy podarilo prejsť neuveriteľných 1 857 km a dosiahol spotrebu 3.67 l / 100 km, čo je o 23,5% menej než štandardná výrobcom uvádzaná spotreba (4.8 l / 100 km). Zaznamenaná priemerná rýchlosť bola 74,1 km / hod a nadmorská výška 860 m.n.m., pričom najnižší bod bol 170m.n.m. vo Viedni a najvyšší 1 800 m.n.m. v priesmyku Arlberg.
8 rád Felixa Egolfa na znižovanie spotreby paliva:
Pán Egolf pri svojej rekordnej jazde nevyužíval žiadnu špeciálnu techniku na znižovanie spotreby paliva, iba dodržiaval niektoré zásady. Jeho odporučenie ostatným šoférom pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby je:
1. neponáhľajte sa – ak sa človek ponáhľa, nie len že si zvýši spotrebu paliva, ale je aj roztržitý a vystavuje sa zbytočnému riziku
2. využívajte potenciál motora – obzvlášť pri vznetových motoroch je dobré využívať veľký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach
3. včas preraďte na vyšší prevodový stupeň – ak je vaše auto vybavené indikátorom momentu preradenia, skúste ho poslúchať
4. dodržujte bezpečnú vzdialenosť – dostatočná vzdialenosť od auta pred vami vám umožní vyvarovať sa zbytočnému brzdeniu a následne pridávaniu
5. brzdite motorom – v tom správnom okamihu niekedy treba vedieť aj dať nohu dole z plynu
6. nevytáčajte motor do vysokých otáčok – vo vyšších otáčkach má síce motor vyšší výkon, ale aj vyššie straty (nie len trením), čiže aj nižšiu účinnosť
7. na cestu si naplánujte dostatok času – dnes už treba rátať s výrazne hustejšou premávkou, ako kedysi. Stále si prirátajte 20-percentnú časovú rezervu v porovnaní s minulosťou (Príklad: cesta na chatu vám pred 10 rokmi trvala presne hodinu, dnes počítajte minimálne s hodinou a dvanástimi minútami)
8. využívajte moderné technológie – ak je vaše auto vybavené systémom start/stop, nevypínajte ho, pokiaľ vám ide naozaj o spotrebu. Ak vaše auto tento systém nemá, vypínajte motor, keď stojíte na červenej.