BRATISLAVA 17. decembra (WEBNOVINY) – V prípade obidvoch modelov došlo k menším zmenám dizajnu ako na prednej, tak aj na zadnej časti. Pozmenený bol tvar nárazníkov a pribudli LED diódy. Ford S-MAX je po novom ladený viac športovo, pričom Galaxy hrá skôr na prémiovú nôtu.
V interiéri nájdete luxusnejšie pôsobiace materiály a v modeli S-MAX aj viac odkladacích priestorov, elektricky ovládané roletky na zadných oknách, alebo dokonca aj príplatkové LED osvetlenie interiéru.
2.0 EcoBoost SCTi
Podstatnejšie zmeny sa však udiali pod kapotou. Ford totiž v týchto modeloch predstavil úplne nový benzínový dvojliter prepĺňaný turbodúchadlom. Tento motor bol vyvinutý v spolupráci s automobilkou Volvo, disponuje priamym vstrekom paliva a variabilným časovaním ventilov. Agregát s označením 2.0 EcoBoost SCTi produkuje 149 kW (202 k) pri 5500 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí od 1750 do 4500 ot./min. Ford S-MAX s ním na stovku zrýchli iba za 8,5 sekundy, pričom väčší Ford Galaxy je iba o tri desatiny sekundy pomalší.
Nový agregát v ponuke nahrádza 2,3 litrový atmosféricky plnený motor, ktorý bol k dispozícii výhradne iba s automatickou prevodovkou. Nový motor je štandardne kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PowerShift. Oproti predchodcovi je o 25% výkonnejší a o 19% úspornejší.
Dieselovú vetvu motorov bude tvoriť trojica dvojlitrov TDCi s výkonmi 85 kW (113 k), 105 kW (138 k) a 120 kW (161 k). Najsilnejší motor je tiež novinkou, ktorá v ponuke nahradí 2,2 litrový agregát s výkonom 129 kW. Dvojspojková prevodovka PowerShift bude v prípade tohto agregátu za príplatok.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk