BRATISLAVA 27. apríla (WEBNOVINY) – Keď Volkswagen kúpil práva na značku Bugatti, vtedajší šéf koncernu, Ferdinand Piech, sa nechal počuť, že nemecký koncern vzkriesi túto slávnu francúzsku automobilku a že nové auto zabudnutej značky Bugatti bude jazdiť štyristovkou. Všetci konštruktéri sa vtedy chytali za hlavu, pretože vedeli, že je to nemožné. Piech však trval na svojom a keďže nechcel byť za blázna, Volkswagen musel auto dokončiť. Cena vývoja sa vyšplhala do astronomických výšin a tímu konštruktérov trval vývoj 5 rokov.
Nakoniec sa to predsa len podarilo a česť Piecha ostala nedotknutá. Po šiestich rokoch výroby sa však budeme musieť rozlúčiť aj s týmto najrýchlejším produkčným autom sveta, ktoré uvoľní výrobné linky vo francúzskom Molsheime superluxusnej a superrýchlej limuzíne Bugatti 16C Galibier. Ešte predtým sa ale do predaja dostanú jeho dve špeciálne edície.
Prvou z nich je bielomodré prevedenie verzie Grand Sport. Targa je lakovaná bielym matným lakom, ktorému robia spoločnosť modré karbónové doplnky. Modré sú aj kolesá a interiér, ktorý je prešívaný bielou niťou. Pod kapotou sa nezmenilo nič. Na pohon teda slúži osemlitrový vidlicový šestnásťvalec preplňovaný štvoricou turbodúchadiel, ktorý produkuje 736 kW (1 001 k) a 1 250 Nm. Auto je so strechou schopné uháňať rýchlosťou 407 km/h. Bez odnímateľného strešného panelu je rýchlosť limitovaná na 360 km/h.
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Druhá špeciálna verzia Veyronu vystavená na šanghajskom autosalóne vychádza z ešte exkluzívnejšieho modelu Super Sport, ktorý dokáže vyvinúť rýchlosť až 415 km/h a je súčasným držiteľom svetového rekordu v tejto disciplíne. Jeho motor produkuje až 882 kW (1 200 k) a 1 500 Nm. Auto má celokarbónovú karosériu lakovanú priesvitným lakom a tak je v podstate celé auto čierne. Kolesá sú z lešteného hliníka. Interiér je čalúnený kombináciou čiernej a béžovej kože. Dekorácie sú, ako ináč, karbónové.