BRATISLAVA 4. novembra (WEBNOVINY) – Doteraz bol najnovším modelom z radu športových Oplov OPC (Opel Performance Center) Opel Insignia OPC. Nepamätám sa, či bola Insignia OPC predstavená v tejto tradičnej modrej metalíze „Arden“, ale tento lak je v ponuke. Jednoducho, na Insignii táto farba už iba nie je tak výrazne propagovaná. To sa dalo prehliadnuť, lebo Insignia je novinka, no predošlé dve generácie Astry OPC boli modré a tá tretia nebude? Zrejme sa v Rüsselsheime minula. Nevadí, to nie je až také podstatné.
Podstatné je, že Astra OPC sa zaradí medzi najsilnejšie športové hatchbacky nižšej strednej triedy. Poháňa ju totiž dvojlitrový turbomotor s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Benzínový agregát roztáča predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky a samosvorného diferenciálu.
Opel sľubuje vynikajúce jazdné vlastnosti. Podvozok novej Astry OPC bol totiž ladený na Nürburgringu. Okrem samosvorného diferenciálu sa Astra OPC môže pochváliť aj brzdami značky Brembo. Štandardom je systém FlexRide. Ide o adaptívne tlmiče fungujúce v rôznych režimoch. Okrem režimu Sport má Astra OPC aj špeciálny režim OPC. Okrem charakteristiky tlmičov sa mení aj reakcia na plynový pedál a účinok posilňovača riadenia.
Keďže Astra OPC už nie je modrá, budeme mať s jej rozlíšením na ceste zrejme väčší problém. Poradím vám, na čo sa však zamerať. Astra OPC sa od slabších verzií trojdverového hatchbacku s označením GTC líši nárazníkmi, nástavcami prahov, veľkým strešným spojlerom a dvomi lichobežníkovými koncovkami výfuku.
Astra GTC mala výstavnú premiéru ešte iba nedávno, na autosalóne vo Frankfurte. Astru OPC už uvidíme zrejme aj na jar v Ženeve. V lete by už totiž mala byť v predaji.