Začínali ako partia kamarátov, ktorí milovali futbal a nebáli sa sadnúť do auta a ísť cez pol Európy za zážitkom. Dnes je FutbalTour najväčšia športová cestovka na Slovensku.
„Stále ide o tú istú myšlienku – dostať ľudí na miesta, kde sa píše história športu. Ale dnes to robíme profesionálne, vo veľkom, a s dôrazom na každý detail,“ hovorí v pravidelnej relácii V športovom SITE Matej Očenáš, spoluzakladateľ firmy.
Továreň na plnenie zážitkov
Podľa Očenáša sa cestovanie za športom za ostatné roky výrazne zmenilo. Dnes ľudia nehľadajú len lístok na zápas, ale komplexný zážitok. „Chcú sa prejsť mestom, dať si pivo pred štadiónom, fandiť s miestnymi. Atmosféra je často viac ako samotný výsledok zápasu. To je to, čo si berú domov.“

Záujem o športové zájazdy ešte vystrelila pandémia. „Ľudia pochopili, že nie všetko sa dá odkladať. Mnohí si splnili dlhoročné sny, či už ísť na Old Trafford, alebo na finále Ligy majstrov. Často počujeme vetu: ‚Toto som si vždy chcel zažiť.‘ A my sme radi, že im to môžeme splniť.“
Nie je to len o futbale
Futbal síce stále tvorí gro zájazdov, no ponuka sa rozširuje. „Formula 1 je obrovský boom. Netflix to posunul na úplne inú úroveň. UFC, šípky, tenis, všetko má svoje publikum. A zaujímavé je aj to, že mnohí nechcú len sledovať – chcú sa zapojiť. Riešime zájazdy na maratóny, triatlony či golfové turnaje. Zážitok nie je len sedieť v hľadisku.“
Najvernejší Slováci
FutbalTour za posledné roky expandoval do Česka, Maďarska, Rakúska a Švajčiarska. Každý trh má svoje špecifiká.
„Česi chcú vedieť, za čo platia. Maďari si potrpia na osobný kontakt. Rakúšania sú precízni, švajčiari očakávajú špičkový servis. A Slováci? Tí sú zvedaví a vedia si to užiť naplno – sú to naši najvernejší klienti.“
Aby dostal klient niečo nevyše
Aj služby sa za tie roky výrazne posunuli. Nestačí vybaviť hotel a vstupenku. „Máme delegátov, ktorí poznajú každý štadión, vedia poradiť, zorganizovať, vybaviť. Máme pre klientov odporúčania na bary, múzeá, reštaurácie. Robíme zájazdy na mieru, pre firmy, pre rodiny, pre partie. Zážitok má byť bez stresu, od prvého kliknutia až po návrat domov.“
Najsilnejšie momenty sú však stále tie ľudské. „Raz sme fanúšikovi vybavili stretnutie s jeho idolom Dávidom Hanckom – on len stál, pozeral a zrazu mu tiekli slzy. Alebo keď otec vezme syna prvýkrát na Camp Nou. Toto nie je len cestovný biznis. Toto je biznis emócií.“