BRATISLAVA 10. decembra (WebNoviny.sk) – Po skončení jesennej časti Fortuna ligy 2015/2016 panuje v riadiacej organizácii najvyššej slovenskej futbalovej súťaže spokojnosť. Prezidenta Únie ligových klubov (ÚLK) Ivana Kozáka teší, že stretnutia si fanúšikovia mohli pozrieť na obrazovkách troch televíznych staníc i na internete.
„Na základe rokovaní nášho marketingového partnera UFA Sports sa splnil scenár, že sa futbal vrátil na voľné televízie. Priaznivci majú možnosť zhliadnuť ligu každý týždeň, čo je výborné. Sledovanosť futbalových prenosov jednoznačne dominovala slovenskému televíznemu priestoru v rámci kolektívnych športov, je to pre nás záväzok,“ povedal I. Kozák pre oficiálny fortunaligový portál. „S TV spoločnosťami pravidelne diskutujeme, snažíme sa o ďalšie pozitívne zmeny. Myslím si, že diváci s radosťou zaevidovali štart projektu Zápas mesiaca, ktorý má priniesť zlepšený zážitok, napríklad v podobe záberov zo zákulisia,“ doplnil výkonný riaditeľ ÚLK Michal Mertinyák.
Nárast návštevnosti zaznamenali na štadiónoch. „Máme radosť z prístupu klubov k marketingu a prezentácii ligy, z pokračujúcich rekonštrukcií stánkov a výbornej návštevnosti. Tá je vyššia ako v ostatných šiestich sezónach, čiže aj v období, keď trnavský Spartak hral na starom Štadióne Antona Malatinského. Nárast medzi ročníkmi je krásnych 35 percent. Ďakujeme podporovateľom jednotlivých tímov, ide najmä o ich ocenenie. Rozbehli sme ďalšie ligové projekty a určite v tomto trende chceme pokračovať,“ uviedol na webe fortunaliga.sk Mertinyák.
Výkonný riaditeľ ÚLK pripomenul pozitívne číslo v priemere strelených gólov na jeden duel: „Vyšplhalo sa na hodnotu 2,87 zásahu. Boli kolá s viac než tromi gólmi na jeden súboj. Z toho vyplýva, že vo Fortuna lige dominuje atraktívnejší útočný prejav.“ Ivan Kozák zasa pochválil formu majstrovského AS Trenčín: „Škoda, že svoju európsku pohárovú púť ukončili priskoro. Perfektný štart mala Žilina, v závere ju pribrzdili výsledkové výkyvy. V jarnej časti očakávam útok bratislavského Slovana na pozíciu lídra, ale aj napínavý boj o kvalifikáciu do pohárovej Európy či nezostupové priečky.“
Devätnáste kolo FL 2015/2016, posledné jesenné, malo charitatívny nádych. „Cítime spoločenskú zodpovednosť, nechcem fanúšikom rozdávať potešenie iba výkonmi na ihriskách. Rozhodli sme sa podporiť tucet charitatívnych projektov. Veľmi nám pomohol vklad partnera DHL, no najdôležitejší boli kluby a hráči. Futbal je v súčasnosti biznis, spoločenská zodpovednosť však je jeho podstatnou súčasťou,“ tvrdil Mertinyák a prezident ÚLK dodal: „Fortunaligové mužstvá majú v mládeži v priemere 250 chlapcov i dievčat. To je 3000 detí, ktoré vďaka futbalu športujú pravidelne. Aj toto je náš príspevok spoločenskej zodpovednosti.“
Únia ligových klubov neustále pracuje na inováciách. „V spolupráci s marketingovým partnerom je našou ambíciou pravidelne zvyšovať hodnotu produktu Fortuna liga. Silu do tejto práce nám dodávajú pozitívne čísla návštevnosti, sledovanosti, ako aj dobrá odozva vo forme podpory rekonštrukcie štadiónov vládou SR či nový Zákon o športe,“ poznamenal Ivan Kozák. „Rozhodne budeme pokračovať v Ceste s trofejou, ktorú sme rozbehli počas jesene. Takisto sa po pilotnom Zápase mesiaca môžu priaznivci tešiť na ďalšie tri takéto duely na jar. Ich príprava bude špecifická, zahrnie zvýšenú kooperáciu s vysielateľmi, ale to už nepochybne ľudia zaregistrovali. Robíme na zaujímavom koncepte tiež pre zimnú prestávku, niečo si však musíme nechať aj ako prekvapenie pre fanúšikov, tí sa viac dozvedia čoskoro,“ uzavrel Michal Mertinyák.