Počas nasledujúcich štyroch sezón budú futbalisti španielskeho veľkoklubu FC Barcelona na dresoch podporovať Agentúru Organizácie spojených národov pre utečencov.
Logo organizácie budú mať Katalánci na zadnej strane dresu na základe dohody, ktorú v utorok podpísali predstavitelia klubu.
Vzadu UNHCR
„Blaugranas“ sa s OSN dohodli na spolupráci po tom, ako agentúra informovala o približne 100 miliónoch osôb, ktoré museli svoje domovy opustiť pre vojenské konflikty, násilie, porušovanie ľudských práv či prenasledovanie.
Barcelonský klub sa rozhodol pre podporu utečencov, aj keď uvedený priestor na dresoch mohol ponúknuť na komerčné účely, keďže organizácia čelí dlhom vo výške viac ako miliardy eur.
Gareth Bale po deviatich sezónach končí v Reale Madrid. Do Getafe nejde, pred MS v Katare však chce byť vo forme
„Som si istý, že naši fanúšikovia aj členovia a majitelia klubu sú viac ako šťastní. Táto spolupráca totiž ukazuje celému svetu naše veľké srdce a dušu,“ uviedol prezident FC Barcelona Joan Laporta.
Vpredu Spotify
Klub pod jeho taktovkou sumou približne 400-tisíc eur podporí projekty zamerané na utečencov v Kolumbii, Malajzii, Turecku či Ugande.
FC Barcelona tiež ročne venuje sumu približne 100-tisíc eur na nákup športového vybavenia a zvyšovanie športového povedomia.
Katalánci už skôr dospeli k dohode, že na prednej strane dresu budú mať logo švédskej audiostreamovacej platformy Spotify.