Zdieľanie dokumentácie medzi zdravotníkmi bude podľa ÚPVII efektívnejšie, čo môže zachrániť viac ľudských životov.
Zdravotníci sa po novom dostanú do systému eZdravie aj zo sanitky. Priamo v teréne tak získajú potrebné údaje o pacientovi a zároveň budú môcť aktuálne informácie doň ihneď zapisovať. Informoval o tom Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII) v tlačovej správe.
Zdieľanie dokumentácie medzi zdravotníkmi bude podľa úradu efektívnejšie, čo môže zachrániť viac ľudských životov.
Umožní to projekt z dielne Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) s názvom „Zabezpečenie efektívneho používania služieb ESO1 poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti na celom území SR (projekt ESO1 – D)“.
Naň je z európskych fondov a zo štátneho rozpočtu vyčlenená suma viac než 12 mil. eur. Vyzvanie na projekt v utorok zverejnil ÚPVII.
Nielen pre sanitky
NCZI chce prostredníctvom projektu zefektívniť používanie a zintenzívniť prínosy systému eZdravie.
Projekt má podľa ÚPVII pomôcť v teréne i v ambulanciách. Zdravotníci budú môcť pracovať so systémom v teréne mimo svojho stolového počítača. Budú mať alternatívny mobilný spôsob autentifikácie a autorizácie v systéme eZdravie.
Pomôcť to má najmä viac ako dvom tisíckam záchranárov. Práve v teréne sa prejavia dôležité benefity systému, ako je čítane a zdieľanie informácií o pacientovi pri život ohrozujúcich stavoch.
Okrem toho sa to však týka aj lekárov na vizitách či napríklad pracovníkov ošetrovateľskej služby, ktorých je takmer 32 000.
Nebudú potrebovať ítéčkárov
Projekt pomôže viac ako 11 tis. ambulanciám, ktoré nemajú IT oddelenia a technické problémy so systémom musia riešiť sami.
Dostanú predkonfigurované zariadenie alebo softvér, ktorým sa zefektívni aktualizácia aplikácií v systéme, ako aj podpora pri riešení chybových hlásení. Zariadenie bude plne spravovať NCZI.
Prínosom podľa úradu bude, že systém eZdravie bude pre lekárov jednoduchší. Ich práca bude zároveň plynulá a bezproblémová.
ÚPVII informoval, že pre ambulantných poskytovateľov projekt zabezpečí vyššiu úroveň podpisovania elektronických receptov a zníži náklady lekárov na tlač receptov.
Oba ciele budú realizované cez viaceré verejné obstarávania. V rámci projektu bude najskôr na vzorke 40 ambulantných lekárov otestované softvérové riešenie.
Vyzvanie na národný projekt bude spolu s ďalšími podrobnými informáciami zverejnené na webových stránkach www.informatizacia.sk a www.partnerskadohoda.gov.sk.
Dátum uzávierky vyzvania je 15. apríla 2019.