Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) od stredy 27. mája obnovuje bežný prevádzkový režim na svojich 83 kontaktných miestach. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa poisťovne Slávka Gáborová.
„V praxi to znamená, že po vyše dvojmesačnej prestávke začnú klientom opäť poskytovať všetky služby, vrátane hotovostných operácií. Jediným obmedzením sú kratšie pokladničné hodiny v niektorých pobočkách a expozitúrach z dôvodu ich zosúlaďovania s prevádzkovým časom bánk,“ uviedla hovorkyňa.
Nutnosť dodržiavať hygienické opatrenia
Poisťovňa bude pri vstupe do pobočiek a expozitúr vyžadovať od klientov dodržiavanie zvýšených hygienických opatrení, ako prekrytie nosa a úst, dezinfekciu rúk a povinný dvojmetrový odstup medzi návštevníkmi.
Všeobecná zdravotná poisťovňa pripravila formulár, môžete požiadať o odklad splatnosti preddavkov za marec
Regulovať sa bude aj počet klientov, ktorí sa v konkrétnom čase budú môcť nachádzať na jednotlivých kontaktných miestach.
„VšZP prosí verejnosť o pochopenie, dodržiavanie týchto opatrení je v záujme ochrany návštevníkov pobočiek a ich zamestnancov,“ vysvetľuje hovorkyňa Slávka Gáborová.
Zvýšenie používania elektronických služieb
Kontaktné miesta VšZP boli pre klientov zatvorené od 11. marca, s ich postupným otváraním sa začalo minulý týždeň. Podľa hovorkyne sa však život v pobočkách nezastavil.
„Ich práca bola ešte náročnejšia, pretože klientov vybavovali telefonicky alebo e-mailom,“ konštatovala a dodala, že mimoriadna situácia prispela k zvýšeniu počtu používateľov elektronických služieb ePobočky i mobilnej aplikácie.
Všeobecná zdravotná poisťovňa zaplatí lekárom za elektronickú komunikáciu s pacientom viac peňazí
„Naopak, počas uzavretia pobočiek sa až približne o dve tretiny v porovnaní s bežným režimom znížil počet listinných dokumentov doručených do VšZP poštou alebo do vopred pripravených schránok umiestnených na budovách kontaktných miest,“ uzavrela hovorkyňa.