Národný ústav detských chorôb pripravil cielenú kampaň pre detského pacienta a aj pre rodičov.
Ide síce o pomerne jednoduché a všeobecne známe rady, ale doteraz sa nikto nezamyslel, že deti potrebujú tieto informácie spracovať im vlastnou formou.
„Nechceme robiť paniku, chceme ale ešte viac pomôcť najmä deťom, ktoré potrebujú určite iný prístup v komunikácií,“ vysvetlil rozhodnutie pripraviť túto kampaň generálny riaditeľ Ladislav Kužela.
Nakrútili tri videá
Ako prvé NÚDCH pripravili tri videa, ktoré zverejnil na sociálnych sieťach. V prvom videu neurochirurg učí svojho malého kamaráta, ako si správne umyť ruky.
Druhé video je pripravené v štýle deti-deťom, kde opäť deti sa vhodnou formou rozprávajú o korone víruse a o základných opatreniach, ktoré treba dodržiavať.
Tretie video je venované rodičom. Prednostka najväčšej detskej kliniky na Slovensku Ľudmila Podracká v ňom vysvetľuje, ako treba s deťmi hovoriť o víruse, ale aj o tom, prečo musia ostať doma a čo ich čaká.
„Správna komunikácia je absolútne nespochybniteľná cesta, ktorú sme povinní dodržiavať. Naša práca nie je len o medicínskych postupoch. Rodičia nám veria a rovnako aj naši pacienti. Preto vhodná forma informovania v konečnom dôsledku pomáha aj nám zdravotníkom. Správne edukovaná verejnosť je presne to, čo v tejto situácii pomôže, aby sa nešírila panika, ale zase, aby sa nerobili zbytočné chyby v procese boja proti tomuto vírusu,“ uviedla Podracká.
Kampaň robia vo vlastnej réžii
Národný ústav pripravil aj jednoduchý komix pre deti o víruse, ako aj súbor základných najčastejších otázok, ktoré sa rodičia pýtajú.
Všetky tieto informácie sme spracovali do špeciálneho vydania novín – Doktoronovín. Tie okrem formy na internete, budú k dispozícii aj v celej nemocnici.
Národný ústav detských nevynaložil na kampaň žiadne finančné prostriedky. Všetky materiály, ako aj videá si robí vo vlastnej réžii.