Od začiatku marca tohto roka sa zefektívni výkon administratívnej finančnej kontroly, ktorú vykonávajú orgány verejnej správy. Podľa novely zákona o finančnej kontrole a audite, ktorú podpísala prezidentka SR Zuzana Čaputová, sa zníži administratívna záťaž zamestnancov orgánu verejnej správy vykonávajúcich finančnú kontrolu.
Vytvorí sa totiž právny základ na overovanie poskytnutia verejných financií administratívnou finančnou kontrolou len s tými skutočnosťami, ktoré budú určené na základe písomnej analýzy rizík.
Finančná správa komunikuje s daňovníkmi iba elektronicky, na portál verejnej správy odoslala takmer 100-tisíc dokumentov
Pre zvýšenie efektívnosti sa zavedie možnosť podpisovať správu alebo čiastkovú správu z finančnej kontroly aspoň jedným zamestnancom oprávnenej osoby, ktorý vykonal administratívnu finančnú kontrolu alebo finančnú kontrolu na mieste.
„Podľa súčasnej právnej úpravy sú potrebné podpisy všetkých zamestnancov orgánu verejnej správy, ktorí vykonali administratívnu finančnú kontrolu alebo finančnú kontrolu na mieste,“ upozornil rezort.
Finančná správa upozorňuje na oznámenia odkladu daňových priznaní, akceptuje ich iba dvomi spôsobmi
Novela zákona má mať pozitívny dosah na zníženie administratívnej záťaže pri čerpaní prostriedkov Európskej únie, keďže sa umožňuje vykonávanie kontroly na základe analýzy rizík. Novelou zákona sa tiež umožní orgánu verejnej správy poveriť výkonom administratívnej finančnej kontroly a finančnej kontroly na mieste inú právnickú alebo fyzickú osobu.