Spoločnosť Facebook mení svoje meno na Meta. Nový názov podľa nej lepšie vystihuje, čo robí, keďže rozširuje pôsobnosť za sociálne médiá do oblastí, ako je virtuálna realita (VR). Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Šéf spoločnosti, ktorá vlastní platformy Facebook, Instagram a WhatsApp, Mark Zuckerberg oznámil nový názov zároveň s plánmi na vybudovanie „metaverza“, a teda online sveta, kde ľudia môžu komunikovať, pracovať a hrať sa vo virtuálnom prostredí, často s pomocou VR. Ako vysvetlil, súčasná značka už „nemohla reprezentovať všetko, čo dnes robíme, ani to, čo budeme robiť v budúcnosti“ a potrebovala zmenu.
Dôležité je budúce smerovanie
„Dúfam, že postupom času nás budú vnímať ako spoločnosť metaverza a chcem zakotviť našu prácu a našu identitu na tom, k čomu smeruje naše budovanie,“ povedal na virtuálnej konferencii s tým, že podnikanie zamerajú na dva rôzne segmenty – ich aplikácie a ich budúce platformy.
Facebook zaznamenal lepšie zisky ako sa pôvodne očakávalo, spoločnosť však zasiahli aj problémy
Firma tiež vo svojom sídle v kalifornskom Menlo Parku predstavila nové logo. Známy palec hore nahradilo modré logo predstavujúce nekonečno. Facebook uviedol, že má v úmysle začať obchodovať so svojimi akciami pod novým burzovým tickerom MVRS od 1. decembra.
Zmene predchádzali negatívne správy
Spoločnosť prešla zmenou po sérii negatívnych správ o Facebooku založených na dokumentoch, ktoré dostala na verejnosť bývalá zamestnankyňa. Frances Haugenová obvinila firmu z toho, že stavia zisky pred bezpečnosť.
Denník The Washington Post napríklad na základe dokumentov vo štvrtok informoval, že Facebook počas pandémie zatajil politikom dôležité informácie o dezinformáciách o očkovaní.
Zuckerberg správy označil za „koordinované úsilie selektívne využívať uniknuté dokumenty na vytvorenie falošného obrazu o našej spoločnosti“.