Spoločnosť Slovak Telekom si v prvej polovici tohto roka opäť posilnila svoju pozíciu lídra na slovenskom telekomunikačnom trhu. Slovak Telekom dosiahol výnosy vo výške 429,8 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 2,7 %. Upravený hrubý zisk (EBITDA) dosiahol 203,9 miliónov eur, čo je medziročné zlepšenie o 2,5 %.
Vytváranie možností
Počet paušálnych zákazníkov stúpol na 1,44 milióna, teda o 1,5 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Základom rastu Slovak Telekomu ostáva jeho mobilná sieť.

Slovensko ukončilo najväčšiu aukciu mobilných frekvencií, štát získal vyše pol miliardy eur
„Pripojenie nie je len o rýchlosti, je o vytváraní možností. V Slovak Telekome formujeme celý digitálny ekosystém, ktorý pomáha zákazníkom, aby sa im darilo. Od rozširovania pokrytia 5G a zrýchľovania výstavby optickej siete až po spúšťanie iniciatív, ktoré robia online svet bezpečnejším a inkluzívnejším. Našou ambíciou je, aby technológie slúžili ľuďom, podporovali rast, chránili dôstojnosť a vytvárali trvalý pozitívny vplyv na jednotlivcov, spoločnosť aj celú krajinu,“ uviedla Melinda Szabó, generálna riaditeľka Slovak Telekomu a T-Mobile Česká republika.
5G pokrytie
Záver prvej polovice roka 2025 sa niesol v znamení aukcie frekvencií, ktorú organizoval Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Slovak Telekom si vďaka investícii vo výške 164,84 milióna eur zabezpečil frekvenčné bloky vo všetkých dostupných pásmach. Stal sa tak jediným operátorom na Slovensku, ktorý získal pokrytie vo všetkých pásmach.

O2 pokrýva 5G sieťou už takmer 92 percent populácie Slovenska, prekonala všetkých operátorov
K 30. júnu 2025 dosiahlo 5G pokrytie operátora 77 % populácie Slovenska, pričom jeho sieť je dostupná v 112 mestách a vo viac než 1 336 obciach. Medzi nové lokality, ktoré pribudli v danom období, patria napríklad Vysoké Tatry, Zvolen či Svätý Jur. V prvej polovici roka 2025 zaznamenal operátor mimoriadne výrazný nárast spotreby mobilných dát, čo odzrkadľuje rastúci dopyt po digitálnych službách a vysokorýchlostnom pripojení.
Výstavba optickej siete
Prevádzka dát cez 5G vzrástla o 175 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024. Je to vďaka rozširujúcemu sa 5G pokrytiu a rastúcemu počtu zákazníkov s 5G zariadeniami. Tento trend potvrdzuje zrýchľujúci sa prechod k mobilným technológiám novej generácie a zameranie operátora poskytovať rýchle a spoľahlivé dátové služby. Okrem silného výkonu v 5G sieti stúpla celková dátová prevádzka naprieč všetkými technológiami (2G, 4G a 5G) o 29 %, čo poukazuje na neustále rastúci dopyt po mobilnej konektivite.

Slovak Telekom rozširuje optickú sieť v spolupráci s distribútormi elektrickej energie
„Tento rast podčiarkuje dôležitosť ďalších investícií do sieťovej infraštruktúry a inovácií ako reakciu na vyvíjajúce sa potreby používateľov a snahu zabezpečiť im plynulý digitálny zážitok,“ uviedla spoločnosť.
Výstavba optickej siete spoločnosti taktiež nabrala na obrátkach. Slovak Telekom rozšíril pokrytie svojej pevnej siete na 1,289 milióna domácností, pričom tento rast bol podporený strategickými partnerstvami so všetkými tromi hlavnými distribučnými spoločnosťami elektriny na Slovensku.
Nadačný fond
Aj mimo segmentu rezidenčných zákazníkov pokračuje Slovak Telekom v zavádzaní pokročilých technologických riešení. Počas UEFA U21 EURO, Telekom ako národný partner šampionátu nasadil prvú kampusovú 5G SA na Slovensku určenú na živé video prenosy. V spolupráci so STVR umožnila táto technológia otestovať po prvý raz na Slovensku bezdrôtový prenos videa v reálnom čase pomocou 5G TV batohov – prelomové riešenie umožňujúce dynamické zábery, nízku latenciu a novú úroveň flexibility pre produkčné tímy.

Orange si v prvom polroku 2025 udržal stabilné výnosy a rast počtu zákazníkov
Nadačný fond Telekom na jar 2025 otvoril 4. ročník grantového programu Zrelí na dobu digitálnu, v rámci ktorého prerozdelil medzi 14 projektov sumu 65 000 eur na podporu digitálnej gramotnosti a bezpečnosti seniorov. K 30. júnu 2025 evidoval Slovak Telekom celkovo 2,302 milióna aktívnych mobilných zákazníkov. Medziročný pokles o 8,9 % bol spôsobený najmä očakávaným útlmom v segmente machine-to-machine (M2M), a to v dôsledku ukončenia niektorých partnerstiev, napríklad so spoločnosťou SkyToll.
Nárast paušálnych zákazníkov
Po vylúčení M2M zákazníkov však Telekom zaznamenal pokračujúci nárast v segmente paušálnych zákazníkov, kde medziročný nárast predstavoval 1,5 %, a ich počet dosiahol 1,442 milióna. Tento výsledok potvrdzuje trvalú atraktivitu mobilných služieb Telekomu a lojalitu jeho kľúčovej zákazníckej bázy.

Ceny mobilných služieb na Slovensku patria medzi najvyššie v EÚ, Telekomunikačná únia žiada zásah štátu
V segmente pevnej siete evidoval Slovak Telekom ku koncu prvého polroka spolu 837 000 zákazníkov s pevnou linkou, čo predstavuje mierny medziročný pokles o 1,7%. Prístup k širokopásmovému internetu zostal stabilný s počtom 807 000 pripojení, čo je len o 0,4 % menej než v rovnakom období pred rokom. Počet zákazníkov digitálnej TV služby dosiahol 676 000, s minimálnym poklesom o 0,5%.