Výstavba novej autobusovej stanice na Mlynských nivách v bratislavskej mestskej časti Ružinov je v ďalšej fáze. Ako ďalej agentúru SITA informovali zo spoločnosti HB Reavis Slovakia, ktorá je investorom projektu, v týchto dňoch dokončujú odstraňovanie betónových plôch na mieste bývalej stanice a asanácia starej budovy sa tak blíži ku koncu. Dôležitým krokom budú ďalej výkopové práce a spevňovanie okrajov výkopovej jamy, uvádza informačný materiál spoločnosti.
Pokračuje aj výstavba Nivy Tower
Investor tiež pokračuje v stavbe oplotenia, ako aj v údržbe miestnych komunikácií. Čo sa týka výstavby veže Nivy Tower, blíži sa k prvej veľkej betonáži. Okrem týchto prác postupujú aj v zakladaní výstuží a základovej dosky veže.
Od 1. októbra 2017 funguje pre cestujúcich na Bottovej ulici náhradná autobusová stanica. Ľudia v jej priestoroch nájdu všetko potrebné – informácie o spojoch, oddychovú zónu, priestor na odkladanie batožiny, cyklostojany, toalety s prebaľovacím pultom, miesta na dobitie telefónov a nechýba ani verejná Wi-Fi sieť. K dispozícii je tiež kaviareň aj niekoľko stánkov s rýchlym občerstvením.
S výstavbou nového autobusového terminálu s nákupným centrom a tržnicou na mieste pôvodnej autobusovej stanice začala spoločnosť vlani v októbri. V máji 2017 už začala stavať administratívnu budovu Nivy Tower s výškou 125 metrov, ktorá sa bude nachádzať na rohu Svätoplukovej ulice a Mlynských nív, ponúkne návštevníkom napríklad reštauráciu s výhľadom na Bratislavský hrad, Kolibu či Kamzík, priestory na konanie konferencií a ľudia sem budú môcť zavítať aj na rôzne výstavy. Jej dokončenie plánuje investor na prelome rokov 2019 až 2020.
Nástupištia autobusov budú v podzemnom podlaží
Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží, nad zemou budú obchody, tržnica, reštaurácie či detské zóny. Unikátom novej stanice bude strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre aktívny oddych a šport. Projekt uvažuje s 2 150 parkovacími miestami. Koncept stanice navrhla britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš.