Boj o vyššie platy v žilinskej automobilke Kia pokračuje. Ako informujú odborári, odohralo sa už piate kolo kolektívneho vyjednávania, k dohode s vedením fabriky však zatiaľ neprišlo.
Téma ostáva otvorená
„Po piatom kole neodchádzame múdrejší. Napriek pozitívnym posunom v oblasti inflačnej kompenzácie a 14. mzdy, stále zostáva otvorená téma tarifného odmeňovania,“ zhodnotili zástupcovia zamestnancov.
Ľudia sú „spokojní“
Zásadným argumentom zamestnávateľa je podľa odborárov fakt, že ľudia už sú „spokojní“.
Kia sa pripravuje na odstávky plynu, vo svojom areáli chce vybudovať LPG plynového zariadenia
„Preto sme chceli poznať odpoveď na otázku, prečo by to nemohlo byť viac? Koľko ešte musíme trpieť naše osudy preto, že sme sa narodili vo východnej Európe?“ pýtajú sa zástupcovia zamestnancov s tým, že sa chcú niekam posunúť a nie len dávať väčšie záruky firme v podobe trojročnej Kolektívnej zmluvy.
Žiadajú nárast miezd
Odborári predložili vedeniu fabriky návrh dodatku ku Kolektívnej zmluve na roky 2020 – 2024 začiatkom októbra. Zástupcovia zamestnancov v ňom od 1. apríla budúceho roka žiadajú nárast tarifných miezd vo výške 150 eur.
Zaostáva výroba automobilov na Slovensku oproti minulému roku? Zväz si to nemyslí, čísla však chýbajú
Majú aj ďalšie požiadavky. Okrem iného napríklad predostreli návrh na vyplatenie mimoriadneho bonusu vzhľadom na zvyšujúcu sa hrozbu prepadu životnej úrovne v súvislosti so zvyšujúcimi sa životnými nákladmi.
Kia Slovakia je jediným výrobným závodom spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Sériovú výrobu vozidiel odštartoval v roku 2006. Patrí medzi najväčších výrobcov a exportérov na Slovensku. V minulom roku vo fabrike pracovalo 3 466 zamestnancov. Za prvý polrok aktuálneho roka závod vyrobil 164 300 osobných automobilov modelov Sportage a Ceed a viac ako 230-tisíc motorov.