Pivné chute Slovákov sa zásadne nemenia. Najpredávanejšími pivami počas letnej sezóny, ktorá bola už druhý rok po sebe poznačená vplyvom pandémie, bola kategória 10-stupňových pív.
Stabilizovaná spotreba radlerov
Tie zaznamenali mierny návrat spotrebiteľov k nim (+ 1,0 %) a rástli na úkor prémiovejších a viacstupňových pív (- 4,0 %). Zároveň sa zastabilizovala celková spotreba piva, radlerov i ciderov a zostala na úrovni minulého roka. Vyplýva to z údajov spoločnosti Heineken Slovensko.
Kým počas letnej sezóny 2020 nastal výrazný pokles spotreby piva (-12 % v porovnaní s rokom 2019), počas leta 2021 sa situácia podľa údajov Heinekenu zastabilizovala a ostala na rovnakej úrovni ako pred rokom.
HORECA segment ťahá za kratší koniec
HORECA segment (hotely, reštaurácie a kaviarne) ale v porovnaní s retailom ťahá stále za kratší koniec. „Zatiaľ čo HORECA klesala v objemoch, o 5,7 % v porovnaní s rokom 2020, retail narástol o +1 % a posilnil sa tak jeho podiel, ktorý aktuálne tvorí 78,3 %,“ zhodnotil sezónu generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.
Heineken Slovensko je viac ako 20 rokov lídrom na slovenskom pivnom trhu so stabilným trhovým podielom na úrovni približne 42 %. Spoločnosť je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete – Heineken N.V.