Informáciu o problémoch zverejnila Národná banka Slovenska, avšak bez ďalších detailov.
V medzibankovom platobnom systéme SIPS v pondelok 14. mája vznikli technické problémy. Informovala o tom Národná banka Slovenska s tým, že situáciu intenzívne rieši a o ďalších krokoch bude informovať. Neskôr v stanovisku doplnila, že medzibankový platobný systém SIPS je už funkčný a všetky tuzemské platby z pondelka boli spracované. „V prípade, že majú klienti nezrealizované transakcie, je potrebné, aby sa obrátili na svoju banku,“ uviedla centrálna banka.
Ako uviedla hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková, v pondelok ráno ich NBS informovala o problémoch so zúčtovaním medzibankových platieb. „Presné dopady na našich klientov aktuálne nie je možné špecifikovať, nakoľko chyba nie je na našej strane. Pokiaľ ide o vnútrobankové prevody, tie fungujú štandardne,“ povedala Cesnaková.
Aj VÚB banka registrovala problém pri medzibankových prevodoch. „Nemáme ale možnosť situáciu nijako ovplyvniť, nakoľko chyba nastala na strane NBS. Prevody z účtu VÚB na iný VÚB účet prebiehajú bez problémov,“ uviedla hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová.