V koronakríze vzrástol záujem ľudí o životné poistenie aj ochranu peňažných prostriedkov vo forme investícií. Ako ďalej uviedla generálna tajomníčka Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov Darina Huttová, neistá ekonomická situácia a strach o zdravie spôsobili zvýšený dopyt nielen po finančných produktoch, ale aj po finančnom poradenstve.
Finanční agenti však zároveň riešili aj prípady insolventnosti. Práve v kritickom období sa podľa Huttovej ukazuje, aké dôležité a opodstatnené je finančné plánovanie.
Cena je zradný aspekt
Hoci Slováci si začínajú uvedomovať potrebu poistenia, ako upozorňuje odborníčka, stále sa pri poistení riadia najmä cenou poistky. „Cena poistky je pomerne často zradný aspekt. Samozrejme, každý chce dobré poistenie pri vynaložení čo najmenších nákladov. To, čím by sa však mal riadiť v prvom rade, je rozsah krytia a výluk poistenia, ktoré musia vyhovovať v celom rozsahu jeho potrebám a požiadavkám, a je jedno, či ide o životné alebo neživotné poistenie,“ podotýka.
Kríza máva na Slovákov pozitívne dopady, poistný trh však minulý rok klesol
Rozsah krytia a výluky sú rozpísané vo všeobecných poistných podmienkach a je podľa nej potrebné im venovať toľko pozornosti, aby ten, kto poistnú zmluvu uzatvára, si bol vedomý, že je to poistenie, aké skutočne potrebuje.
Požiadavky na poistnú ochranu sa podľa OVB Allfinanz Slovensko rokmi menia. Dôležité je zaujímať sa o stav svojej poistnej zmluvy. „Ak si ľudia kúpia nové auto, povinnú servisnú kontrolu minimálne jedenkrát ročne berú ako absolútnu samozrejmosť. A pritom ide len o auto. Ak by sme takýto zodpovedný prístup zvolili aj pri servisovaní svojho životného postenia, určite by bolo pri vážnych poistných udalostiach menej rozčarovaných a sklamaných Slovákov,“ hovorí riaditeľka odboru marketingu a CRM v OVB Allfinanz Slovensko Marta Kľocová.
Neuvedomujú si nedostatky
Ako doplnil riaditeľ pre životné poistenie vo FinGO.sk Patrik Szabó, najhoršie je ak si Slováci nedostatky vo svojich zmluvách neuvedomujú a platia si poistenie, ktoré im reálne ani nemusí pomôcť. „Kontrolu životného poistenia odporúčam ľuďom aspoň 1-krát za dva roky, prípadne pri každej významnejšej životnej zmene, akou môže byť narodenie dieťaťa, kúpa nehnuteľnosti alebo zmena rizikovosti povolania. To všetko sú situácie, ktoré ovplyvňujú nastavenie nášho životného poistenia tak, aby nám a našim blízkym v prípade vážnej choroby alebo úmrtia finančne pomohlo v takom rozsahu, ako môžeme potrebovať,” povedal Szabó.
Zároveň dodal, že životné poistenie je flexibilný produkt, ktorý možno prispôsobovať aktuálnym potrebám. „Ak si klient v životnom poistení navýši poistné sumy alebo rozšíri krytie o nové pripoistenie, môže zaplatiť mesačne 10 eur navyše, no v ťažkej životnej situácii mu poisťovňa vyplatí o tisícky eur viac,” uzavrel Szabó.