Okresný súd Košice I. vydal uznesenie o vyhlásení konkurzu na majetok Rapid life a začína tak plynúť 45 dní na podanie konkurznej prihlášky.
Konkurznou správkyňou spoločnosti Rapid life životná poisťovňa sa stala Dana Husťáková. Do tejto funkcie ju ustanovil Okresný súd Košice I, ktorý zároveň vyhlásil na majetok košickej životnej poisťovne Rapid life konkurz pre dlhy voči poistencom vo výške viac ako 27 mil. eur. Uznesenie o vyhlásení konkurzu zverejnili v pondelok 29. januára v Obchodnom vestníku. Následne začína plynúť 45-dňová lehota na prihlásenie pohľadávky do konkurzu.
NBS radí a odporúča
Všetky začaté súdne konania, ktoré sa týkajú majetku poisťovne, sa vyhlásením konkurzu prerušujú a všetky začaté exekučné konania, ktoré sa týkajú majetku poisťovne, sa zastavujú. Vyhlásením konkurzu na majetok poisťovne zároveň poistné zmluvy zanikajú. Národná banka Slovenska upozorňuje finančných spotrebiteľov, že všetky svoje nároky, ktoré majú z poistných zmlúv uzatvorených s poisťovňou, by si mali v rámci konkurzného konania uplatniť, teda prihlásiť, v súlade s ustanoveniami zákona o konkurze a reštrukturalizácii.
Pohľadávka sa v konkurze uplatňuje prihláškou. Musí byť doručená na predpísanom tlačive a obsahovať základné náležitosti, a to do 15. marca 2018 v jednom rovnopise správcovi a v jednom rovnopise na Okresnom súde Košice I. K prihláške je potrebné pripojiť dokumentáciu preukazujúcu prihlásenú pohľadávku, ako napríklad poistnú zmluvu, poistku a podobne. Ak si klienti prihlásia pohľadávku až po uplynutí 45-dňovej lehoty od vyhlásenia konkurzu, nebudú mať hlasovacie právo, ktoré má inak veriteľ v rámci konkurzu.
Prihlásiť podľa centrálnej banky treba každú pohľadávku, ktorá dosiaľ nebola celkom uspokojená, teda uhradená, bez ohľadu na to, či poistná zmluva skončila pred vyhlásením konkurzu, alebo či v čase vyhlásenia konkurzu ešte trvala. Prihlásiť je potrebné aj pohľadávky, ktoré si spotrebitelia už uplatňujú prostredníctvom súdu alebo v exekučnom konaní. Prihlášku nemožno neskôr opraviť ani doplniť. Nesprávne alebo neúplne vyplnená prihláška pohľadávky finančného spotrebiteľa teda môže viesť podľa centrálnej banky k jej neuspokojeniu.
Firma ohrozovala práva klientov
Národná banka Slovenska zaviedla nad poisťovňou Rapid life 15. júna 2017 nútenú správu. Dôvodom bolo podľa vyjadrení banky to, že spoločnosť ohrozovala práva klientov na výplatu poistných plnení. Súčasne, ako oznámilo aj samotné bývalé vedenie, spoločnosť sa dostala do akútneho problému s likviditou. Bývalý manažment prestal od začiatku roka 2017 vyplácať akékoľvek nároky klientov.
Nútená správkyňa Rapid life Irena Sopková ešte vlani v lete vyslovila podozrenie, že v životnej poisťovni boli porušované zákony. Následne podala na spoločnosť aj trestné oznámenie. Klientmi poisťovne je zhruba 15 tisíc ľudí.