Dôvodom boli investície do nových projektov, modernizácie produktov, rozširovanie pobočiek, ale aj nízke úrokové sadzby.
Poštová banka dosiahla v minulom roku čistý zisk 49,3 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to pokles zhruba o 9 %. Ako spoločnosť informovala v tlačovej správe, na vývoj hospodárskeho výsledku výraznejšie vplývalo viacero faktorov. Banka vlani investovala do nových rozvojových projektov, modernizácie produktov, infraštruktúry, do rozširovania pobočkovej siete a redizajnu súčasných predajných miest.
Pokles zisku však bol podľa vyjadrení banky očakávaný. “Plánovali sme, že nasmerovanie do novej éry, rovnako ako modernizácia produktov a služieb, sa odzrkadlia v krátkodobom poklese hospodárskych výsledkov banky v minulom a v tomto roku,” povedal Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky. Hospodársky výsledok podľa vyjadrení banky ovplyvnili aj pretrvávajúce nízke úrokové sadzby na trhu a silné konkurenčné prostredie. Dôsledkom toho čisté úrokové výnosy Poštovej banky klesli medziročne o 11,6 % na 163,7 mil. eur.
Bilančná suma banky narástla na 4,3 mld. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1,9 %. Úvery klientom dosiahli celkový objem 2 mld. eur a vklady klientov 3,6 mld. eur. V porovnaní s rokom 2015 to predstavuje nárast v úveroch o 4,3 % a vkladoch o 1,9 %.
Banka sa mení
V úvode tohto roka odštartovala Poštová banka komplexnú novú stratégiu, celkový nový koncept pobočkovej siete a začala prinášať nové produkty či služby. Klientom predstavila, dnes už pre mnohých nevyhnutnú, mobilnú aplikáciu. Zmeny priniesla aj v rámci pôžičiek, či rodinného účtu. Produkty bude banka zavádzať postupne. Prioritné sú pre ňu úvery na bývanie, ktoré chce zaviesť ešte v tomto roku.
V januári banka otvorila novú pobočku v Senici a ďalšie sú v pláne. Pokračovať bude aj v redizajne existujúcej pobočkovej siete a v skvalitňovaní servisu a prinášaní nových produktov. Nová stratégia Poštovej banky je výsledkom jej celkovej premeny, ktorá sa začala po prebratí banky novým akcionárom v roku 2015 a ukončí sa v roku 2020. Cieľom je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Banka plánuje výrazný organický rast a pozerá sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.