Banka zvýšila tak čisté úrokové výnosy, ako aj čisté výnosy z poplatkov a provízií.
Poštová banka dosiahla v prvom polroku čistý zisk 34,44 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to nárast o 14,75 %. Banka zvýšila tak čisté úrokové výnosy, ako aj čisté výnosy z poplatkov a provízií. Za výsledkami stojí podľa vyjadrení spoločnosti nová obchodná stratégia, inovatívne produkty a služby, či zmena marketingovej koncepcie.
Banka sa posilnila aj personálne, keď počet jej zamestnancov stúpol o vyše tristo na 1 362. Svoj biznis rozšírila aj vďaka novému konceptu špecializovaných pracovísk na vybraných poštách, ktorý predstavila banka začiatkom roka 2018.
Rekordné spotrebáky
Poštovej banke sa darilo najmä obchodne, keď zaznamenala rekordný medziročný nárast spotrebných úverov. Dosiahla nový míľnik, keď poskytla už celkovo miliardu retailových úverov.
„Rast zisku potvrdil, že investície do nových projektov a produktov, rozširovanie a modernizácia pobočkovej siete, boli tým správnym krokom. Poštová banka si vďaka zmenám, ktoré sme v uplynulom období realizovali, upevnila svoje postavenie na trhu a tak môže svojim klientom prinášať vyššiu pridanú hodnotu,” uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.
Vyššie personálne náklady
Čisté úrokové výnosy banky stúpli v prvom polroku o 2,8 % na 82,24 mil. eur, a to aj napriek pretrvávajúcim nízkym úrokovým sadzbám, ktoré významne ovplyvňujú trh. Čisté výnosy z poplatkov a provízií stúpli o 23,2 % na 12,87 mil. eur. Banka taktiež zaznamenala rast výnosov z dividend, a to o 56,8 % na 10,08 mil. eur.
Nižšie náklady na poplatky a provízie, rovnako ako vyššie personálne náklady, sú podľa vyjadrení banky aj dôsledkom zmien obchodného modelu so Slovenskou poštou. Jej pracovníci sa v rámci konceptu “banka na pošte” stali od začiatku roka 2018 zamestnancami Poštovej banky a taktiež banka integrovala do svojich štruktúr zamestnancov svojej dcérskej spoločnosti PB Partner. Pod zlepšenie hospodárskeho výsledku banky sa podpísala aj nižšia čistá tvorba opravných položiek a rezerv.
Zameranie na repozicioning
Úvery a pohľadávky voči klientom presiahli celkový objem 2,25 mld. eur, vklady klientov predstavovali vyše 3,5 mld. eur. Banka sa zameriava v tomto roku najmä na repozicioning. „Rast bilančnej sumy nie je pre banku v súčasnosti prioritou. Oveľa dôležitejšie je budovanie procesnej, technologickej podpory retailu a zvyšovanie kvality klientskeho servisu. Rovnako podstatné je pre nás udržať kvalitné portfólio a zvyšovanie prevádzkovej efektívnosti,“ dodal Zaťko.
Banka zároveň investovala do niekoľkých veľkých projektov. Jedným z nich je jej digitálny kanál – mobilná 365.bank, ktorú v súčasnosti testujú vybraní klienti. Digitálny biznis je jedným z pilierov, na ktorých bude skupina Poštovej banky stáť. Nákladovo aj personálne boli nesmierne náročné aj projekty na zabezpečenie legislatívy GDPR alebo PSD II.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.