Banka plánuje ísť do regiónov, kde zatiaľ vlastnú pobočku nemá s prihliadnutím na ekonomickú významnosť.
Prioritami pre rok 2016 bude pre Poštovú banku rozširovanie a skvalitňovanie pobočkovej a bankomatovej siete. „Plánujeme otvoriť pobočky v regiónoch, kde zatiaľ banka vlastnú pobočku nemá a kde to zároveň dáva ekonomický zmysel,“ povedala hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová. V roku 2015 pritom banka otvorila tri nové pobočky, jednu presunula a ďalších päť zrekonštruovala.
Banka očakáva príchod nových klientov
Vlastnú sieť Poštovej banky tvorí v súčasnosti 44 pobočiek a prevádzkuje 215 bankomatov. Poštová banka tak predpokladá, že aj vďaka dostupnosti bude počet nových klientov narastať. „Zároveň sa budeme sústreďovať na poskytovanie ďalších služieb, aby sme využili potenciál pobočiek naplno. Prehlbovať budeme strategické partnerstvo so Slovenskou poštou, ako aj optimalizovať procesy v banke,“ dodala Jamborová.
Zisk vzrástol o viac ako pätinu
Poštová banka dosiahla v roku 2015 za deväť mesiacov čistý zisk na úrovni 54,9 mil. eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 22,2 %. Podpísali sa pod to podľa vyjadrení spoločnosti jednorazové investície banky. Celkovo ku koncu septembra banka poskytla úvery v objeme 2,331 mld. eur a vklady klientov dosiahli 3,46 mld. eur.
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.