Dôvodom pokuty je kybernetický útok proti klientom banky v novembri 2016, ktorý odhalil nedostatočné bezpečnostné opatrenia.
Britský úrad pre dohľad nad finančnými trhmi (FCA) uložil retailovej banke Tesco Bank pokutu 16,4 mil. libier (GBP) pre nedostatky odhalené v súvislosti s kybernetickým útokom proti klientom banky v novembri 2016. FCA uviedol, že banka neprejavila náležitú kvalifikáciu, starostlivosť a bdelosť pri ochrane osobných účtov jej klientov. Informuje o tom portál bbc.com. Útočníkom sa podarilo ukradnúť 2,26 mil. GBP. Tesco Bank uviedla, že všetky tieto financie majiteľom účtov uhradila.
Úrad pre dohľad nad finančnými trhmi uviedol, že útoku sa dalo v podstate vyhnúť. Podľa FCA kybernetickí útočníci využili nedostatky v dizajne debetných kariet. „Výrazne sme zintenzívnili naše bezpečnostné opatrenia, aby sme zaručili, že účty našich klientov majú najvyššiu úroveň ochrany,“ povedal generálny riaditeľ Tesco Bank Gerry Mallon. Keďže banka pri vyšetrovaní spolupracovala s FCA a súhlasila s rýchlym urovnaním, pokutu úrad znížil z pôvodnej sumy 33,6 mil. GBP.