Vodiace psy pre nevidiacich sú trénované aj vďaka Bille

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: BILLA

BRATISLAVA 30. júna (WBN/PR) – Dvadsaťjeden pokladníc v tvare vodiaceho psa v BILLA Slovensko pomáha Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska (ÚNSS) financovať výcvik vodiacich psov pre nevidiacich. Deje sa tak vďaka verejnej zbierke Štvornohé oči. Od roku 2012 pomohla BILLA, okrem osvety, nevidiacim a slabozrakým viac ako 20 000 eurami.

„ÚNSS ako organizátor zbierky začala vlani s výmenou starých pokladníc za nové. Nová pokladnica z laminátu má podobu reálneho vediaceho psa s postrojom a dvoma šteniatkami. Prispievame priamo aj na výcvik vodiacich psov,“ hovorí Martina Kovacs, marketingová manažérka BILLA Slovensko. „Teší nás, že môžeme byť partnerom projektu, ktorý dáva nádej na lepší – samostatný a nezávislý život nevidiacich a nachádza ťažko skúšaným ľuďom priateľov a pomocníkov,“ dopĺňa.

Výcvik vodiaceho psa stojí 19 300 euro

BILLA Slovensko sa stala aj symbolickým krstným otcom šteniatka, ktoré dostalo meno podľa jednej z privátnych značiek Billy – Klever. Klever však nie je hocijaké šteniatko, je to žltý labrador a je jedným z „produktov“ účelového chovu vodiacich psov Výcvikovej školy pre vodiace a asistenčné psy. Výcvik jedného vodiaceho psa stojí približne 19 300 eur. Iba 40 % vychovávaných psov prejde náročným dvojročným výcvikom a je reálne umiestniteľných k zrakovo postihnutému človeku.

„Klever je ešte iba trojmesačné šteniatko, no už teraz sa javí ako bystrý psík, ktorý bude verný svojmu menu. V máji oslávil spolu so svojimi tromi súrodencami dva mesiace a vymenil svojich troch súrodencov za rodinu dobrovoľníka – vychovávateľa. Bude sa pripravovať na to, aby sa stal priateľom a najmä pomocníkom človeka so zrakovým postihnutím,“ hovorí Katarína Kubišová z Výcvikovej školy pre vodiace a asistenčné psy (VŠVAP).

VŠVAP pomáha ľuďom so zrakovým postihnutím prostredníctvom špeciálne vycvičených vodiacich psov už od roku 1995. Ako jediná organizácia na Slovensku je členom Medzinárodnej federácie škôl pre výcvik vodiacich psov a má svoj vlastný účelový chov labradorských retrieverov, kde sú chovné zvieratá vyberané práve s ohľadom na to, na aký účel bude ich potomstvo určené. Na celom procese vzniku vodiaceho psa sú dôležité nielen výchova a výcvik, ale najmä vrodená povaha, temperament a zdravie psa.

Najvhodnejšími adeptmi na výcvik sú psy s miernou a jemnou povahou, primeraným temperamentom, ktoré sú ľahko ovládateľné a ktoré budú po krátkom zaškolení spolupracovať aj s niekým, kto nemá žiadne skúsenosti so psami. Ďalšou dôležitou vlastnosťou, o ktorú sa takýto chov snaží, je vysoká kontaktnosť, čo v praxi znamená, že záujem o svojho pána bude pre psa prioritou a pes bude z vlastnej iniciatívy vyhľadávať kontakt so svojím pánom. Počas svojej existencie vycvičila a odovzdala VŠVAP už 110 štvornohých pomocníkov ľuďom so zdravotným postihnutím.

REWE International AG je lídrom na rakúskom trhu v oblasti predaja potravinového a drogistického tovaru a jedným z najväčších zamestnávateľov v Rakúsku. V roku 2013 dosiahla firma doma a v zahraničí so spolu cca. 78.000 zamestnancami a cca. 3.700 predajňami obrat vo výške 13,21 miliárd EUR.

REWE International AG je súčasťou nemeckej skupiny REWE Group, ktorá patrí k najvýznamnejším európskym maloobchodným skupinám a predajcom rodinných dovoleniek. REWE Group je aktívna v 13 európskych krajinách a v roku 2013 dosiahla obrat 50,6 miliárd EUR.

REWE International AG, so sídlom v rakúskom Wiener Neudorfe, prevádzkuje značky BILLA, Merkúr, Penny, BIPA, ADEG, ako aj viacero vlastných produktových značiek. S firmami ITS BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub a Penny PACK‘N’GO operuje aj na trhu rodinných dovoleniek. V segmente supermarketov má predajne v Taliansku a siedmych krajinách strednej a východnej Európy – v Bulharsku, Chorvátsku, Rumunsku, Rusku, na Slovensku, Českej republike a na Ukrajine.

BILLA Slovensko pôsobí ako súčasť REWE International AG od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov na Slovensku. V súčasnosti ich prevádzkuje 122 a zamestnáva takmer 4 000 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú organické produkty Naše bio, domáca Slovenská farma a cenovo výhodný Clever. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.

Pre viac informácií navštívte, prosím, www.billa.sk

Facebook: www.facebook.com/BillaSlovensko

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BILLA