BRATISLAVA 29. februára (WEBNOVINY) – Organizácia na pomoc deťom Unicef sa nedobrovoľne stala súčasťou predvolebného televízneho spotu hnutia 99 % – občiansky hlas.
„Za viac ako 65 rokov svojej histórie sa Detský fond Unicef nestretol s podobným prípadom. Požiadali sme o právne stanovisko,“ povedala agentúre SITA tlačová tajomníčka Unicef Slovensko Anna Beňová.
Pripomína, že Unicef je apolitická a nestranná organizácia, ktorá pomáha deťom bez ohľadu na ich rasu, náboženstvo, pohlavie či politický názor. Či pre video podnikne ďalšie kroky, bude závisieť od právneho stanoviska.
V spote, ktorý vyzýva voličov na rozhodnutie pre lepšiu budúcnosť detí, sa dvakrát na pár sekúnd objavujú chlapci vo futbalovom drese FC Barcelona s logom organizácie Unicef. Odborníčka na politický marketing Simona Bubánová hovorí, že ak ide o spot nakrútený špeciálne pre účely politickej strany, bez predošlého súhlasu Unicefu, je to problém.
„Unicef by mal celkom legitímne právnou cestou požadovať odstránenie názvu Unicef z politickej reklamy. Mal by vyzvať politický subjekt na nápravu, pretože to môže byť nebezpečný, nielen právny, ale aj morálny precedens,“ uviedla pre agentúru SITA
Dodáva, že je zaujímavé, ak si tento fakt nevšimli televízie, ktoré strane predali reklamný priestor. Pri takzvanom double brandingu, kde sa v jednom spote objavuje reklama na dva produkty, si totiž zvyčajne účtujú vyššie ceny.
Hnutie 99 % – občiansky hlas zamaže logo organizácie na pomoc deťom Unicef, ktoré použilo bez jej súhlasu v predvolebnom spote. „Veľmi nás to mrzí, neuvedomili sme si to, okamžite to dávame prerobiť. Bude to chvíľu trvať, ale urobíme to tak rýchlo, ako je to možné,“ povedala pre agentúru SITA Michaela Salajová z tlačového oddelenia strany.
Do volieb zostáva už len desať dní. Podľa hovorkyne nebolo zámerom strany použiť túto značku. „Vyskytla sa tam len ako bežná súčasť športového oblečenia,“ uviedla Salajová.
O stiahnutie spotu, prípadne vystrihnutie záberu s logom požiadal stranu aj výkonný riaditeľ Unicef Slovensko Miroslav Kaňa.